Biologiske pappa sårad och förbannad - hur reagerar man?!
Måste skriva av mig. Min (biologiske) pappa ringde precis och var förbannad för att jag på vår bröllopshemsida beskrivit både honom och min ("nye") pappa som "pappa".
Min "nye" pappa har varit i vår familj i 22 år! Och för mig har han varit pappa, han som alltid varit där för mig, hjälpt mig, pushat och peppat mig, som tagit svåra diskussioner, som delat roliga upplevelser, som varit allt en pappa är.
Min biologiske pappa skilde sig med min mamma när jag var 4 och träffade honom varannan helg tills jag var 12 och sedan dess har vi träffats mer och mer sällan och nu är det kanske varannan månad trots att vi bor 20 minuters gångväg från varandra.
Jag blir förbannad. Han vill inte säga att han är sårad (vilket jag gissar att han blivit då?) istället är han arg och förbannad och försöker få mig att få dåligt samvete. Men han har inte varit min pappa på 20 år! Han vet inte mycket om mig, hur jag är, och har inte accepterat att jag lever mitt liv som jag vill - inte som HAN vill.
Han är mer traditionsenlig än jag, och jag tror att han ville att han skulle stå som pappa helt själv på sidan. Men jag komemr inte ändra, för mig är min "nye" pappa min riktige pappa och honom står jag gärna upp för och försvarar.
Hoppas det inte behöver gå så långt att han inte komemr på bröllopet...men fy fan va trött/arg jag blir på honom. Att vara pappa när det passar = väldigt ocoolt.