• EmelieKarlsson

dukning

Sitter och letar efter dekorationer för bord för fullt!! Någon som vet något bra ställe att handla smått och gott? Samt någon bra insperations sida? :)

• Svar på tråden dukning
  • EmelieKarlsson

Ser att en del söker/säljer knoppa lakan i stort antal? Vad vill/har folk använt dessa till? *nyfiken*

• BlomAnna
    EmelieKarlsson skrev 2012-02-19 21:40:38 följande:

Ser att en del söker/säljer knoppa lakan i stort antal? Vad vill/har folk använt dessa till? *nyfiken*

Dukar och stolsöverdrag
  • Hoffsennanen Tottoplex

Åh vad jag älskar etsy.... Är det en okej sida att handla på? De har ju allt!

• EmelieKarlsson
    Nu har jag kört fast igen. Har inhandlat dekorväv samt ljuslyktor, och vet ni inte vad vi mer ska ha på borden. Då dekorväven är väldig dekorativ i sig, och jag inte vill att det ska bli för plåttrigt. Så nu undrar jag vad ni tycker skulle passa sig bra på bordet. Självklart ska vi ha blommor också :)
    Men vår dekorväv är mörkblå och vi ska använda det som löpare :)
    GALEJ Värmeljushållare IKEA
    Blir dessa ljuslyktor, sedan blir det antingen ett blått band runt eller blåa stenar i :)
  • EmelieKarlsson

Hur är det med favors föresten? Är det ett "måste" att ha dessa?

• daniiel

Nej, favors är absolut inget måste. Jag tycker det är lite smått onödigt och ska man ha det, så tycker jag att det bör vara något väldigt personligt. Vet ett brudpar där brudgummen gillade att jobba med lera och de gillade pingviner, så han gjorde små pingviner i lera till gästerna. En sådan sak kan ju vara roligt, men små askar med choklad i eller liknande.. nja. Alla tycker ju dock olika kring det där, men återigen, favors är inget måste!

Jag håller med dig. Dekorväven är väldigt dekorativ i sig och jag tycker det passar bra med ljuslyktorna som ni valt, gärna med ett band runt, tror det skulle bli finare än sten/sand i. Smaksak dock. Utöver det tycker jag inte att ni behöver något mer än servetter som är vikta fint, alternativt med servettring, placeringskort och kanske lite blommor för att det ska bli lite levande på borden :) Har ni någon annan temafärg än blått, så kanske blommorna kan gå i den färgen. Annars funkar ju alltid vitt :) Mer än så kan nog bli lite plottrigt tror jag.

• EmelieKarlsson
    daniiel skrev 2012-03-01 13:47:13 följande:
    Nej, favors är absolut inget måste. Jag tycker det är lite smått onödigt och ska man ha det, så tycker jag att det bör vara något väldigt personligt. Vet ett brudpar där brudgummen gillade att jobba med lera och de gillade pingviner, så han gjorde små pingviner i lera till gästerna. En sådan sak kan ju vara roligt, men små askar med choklad i eller liknande.. nja. Alla tycker ju dock olika kring det där, men återigen, favors är inget måste!

Jag håller med dig. Dekorväven är väldigt dekorativ i sig och jag tycker det passar bra med ljuslyktorna som ni valt, gärna med ett band runt, tror det skulle bli finare än sten/sand i. Smaksak dock. Utöver det tycker jag inte att ni behöver något mer än servetter som är vikta fint, alternativt med servettring, placeringskort och kanske lite blommor för att det ska bli lite levande på borden :) Har ni någon annan temafärg än blått, så kanske blommorna kan gå i den färgen. Annars funkar ju alltid vitt :) Mer än så kan nog bli lite plottrigt tror jag.
    Blir blåklint på bordet :), då vi valt att hålla oss till bara blått :).
  • teddy

Då måste jag få komma me i leken! :)

Först... den där sidan du nämner Daniiel, stylemepretty, va e de för en sida egentligen? E de bara inspiration eller? Har hört mycket om den men vet inte riktigt va jag tycker... :P

Sen pratar ni ju om dekorväv... De e väldigt fint... Var kan man hitta billig sån? Har bara hittat riktigt dyr... :( Eller finns det nåt annat bra alternativ? Jag har tillgång till linnedukar som vi nog tänker använda, men de e inte riktigt vita... de e sådär lite beigevita me lite mönster som många linnedukar visst är har jag insett och jag vet inte hur man kan göra de snyggt? Vad kan man kombinera till de dukarna egentligen? Ska tilläggas att jag vill ha något i ceriserosa... :)

Svar på tråden dukning