Carrolainen skrev 2012-02-19 08:27:53 följande:
DestinyD skrev 2012-02-18 21:31:27 följande:
Kan bara hålla med! Har också varit på Zanzibar (-98, -02 och -07), och jag SKA tillbaks igen. Förhoppningsvis på bröllopsresa, men iallafall inom ett par år. Hur grymt som helst! Terrassen på Africa House är magisk
Bada med delfiner var helt klart något som lät väldigt intressant. Var ni på någon safariutflykt? Låter som ett spännande alternativ. Hur länge var ni borta?
aniara skrev 2012-02-18 22:48:06 följande:
Min kollega var på Aruba i somras.
Enligt honom handlade alla aktiviteter om att titta på solnedgångar. Åka båt i solnedgången, äta middag i solnedgången, sitta på stranden i solnedgången. Det gick väl att dyka också, men det ville inte hans nyblivna fru göra. Jag har inte varit där själv så jag har dessvärre bara andrahandsinformation.
Ja, det lät ju inte något vidare... Han var inte helt nöjd antar jag?
Jag var på just Zanzibar i ett par dagar åt gången. Jag har min pappa på fastlandet i Tanzania, så jag bodde hos honom och utgick mestadels därifrån. Åkte på safari och sånt på egen hand, och ingen arrangerad tur. Varit på safari i parken Mikumi, och det var superhärligt! Jag kan egentligen inte tipsa om arrangörer eller dyligt eftersom vi gjort allt på egen hand så att säga.
Prisnivån minns jag inte exakt, men det är ju inte dyrt. Vet att vi -02 betalade ca 25 USD per natt för en bungalow på stranden uppe på norra udden (Nungwi). Helt fantastiskt ställe! Många backpackers och dykare, men stranden och restaurangerna (som flera ligger ute på pålar i vattnet) är helt magiska. En stor öl kanske vi betalade 15:- för, eller nåt liknande. Minns inte exakt, som sagt, och det har säkert blivit lite dyrare där också som på så många andra ställen.
Åååhhh.... Nu längtar jag tillbaks! Har lite lösa planer på att försöka ta mig dit över jul och nyår i år, då helgdagarna ligger så bra för arbetstagarna i år