emma2012 skrev 2012-02-19 09:56:38 följande:
Jag kan varmt rekomendera Mauritius, Veranda Grand Baie Hotel & Spa, Helt underbart är som en dröm! Googla och läs. Vi var där 2008 och vår städerska va så gullig, hon frågade oss en gång om vi var där på vår Honymoon men det va vi ju inte utan bara på en himmelsk semester! Hon hällde alltid upp vatten i vår vask på toan och där i la hon helt underbara blommor de va en fröjd för hjärtat. Ett minne för livet! Finns självklart fler hotell och massa rundresor, hotellet bjöd på gratis snorkling mitt ute i Indiska Oceanen!
Vi står själva mellan att åka till baks hit eller till Malaysia!
Lycka till!
Låter mysigt! Gjorde ni annat än att snorkla?
DestinyD skrev 2012-02-19 10:22:26 följande:
Jag var på just Zanzibar i ett par dagar åt gången. Jag har min pappa på fastlandet i Tanzania, så jag bodde hos honom och utgick mestadels därifrån. Åkte på safari och sånt på egen hand, och ingen arrangerad tur. Varit på safari i parken Mikumi, och det var superhärligt! Jag kan egentligen inte tipsa om arrangörer eller dyligt eftersom vi gjort allt på egen hand så att säga.
Prisnivån minns jag inte exakt, men det är ju inte dyrt. Vet att vi -02 betalade ca 25 USD per natt för en bungalow på stranden uppe på norra udden (Nungwi). Helt fantastiskt ställe! Många backpackers och dykare, men stranden och restaurangerna (som flera ligger ute på pålar i vattnet) är helt magiska. En stor öl kanske vi betalade 15:- för, eller nåt liknande. Minns inte exakt, som sagt, och det har säkert blivit lite dyrare där också som på så många andra ställen.
Åååhhh.... Nu längtar jag tillbaks! Har lite lösa planer på att försöka ta mig dit över jul och nyår i år, då helgdagarna ligger så bra för arbetstagarna i år
Du har det inte illa som har en pappa som bor där!
Blir vi borta i 14 dagar kan man helt klart åka en bit för att få en "bättre" safari.