Den där perfekta festlokalen!?
Där har jag gått förbi många gånger. Jättefint! Vad kostar det egentligen att hyra för bröllop?
Där har jag gått förbi många gånger. Jättefint! Vad kostar det egentligen att hyra för bröllop?
Ligger i Ljung, strax utanför Linköping. Problemet för oss var att vi är så många, runt 90 pers. De flesta historiska vackra ställen vi tittade på tog inte så många. Det kostar 15 000 och då har vi tillgång till slottet en vecka innan (och några dagar efter). Vi får använda 4-5 stora salar (tror jag) + entrévåningen med alla fina pelare. Även en gräsyta utmed slottets baksida mot vattnet där det finns cafébord + stolar.
Mat tar vi med själva (varm huvudrätt från catering) och alkoholen har vi köpt i tyskland (till mat och fri bar). Tårta blir vit princess från Ica el likn. Snittar till brudskålen gör vi själva. Så summa summarum, för att vara så många gäster (och på ett slott) har vi nog det rekordlågaste totala kuvertpriset i världshistorien!
Haha, jaså? Jo, det måste ju vara vårt. Jag vet att de är väldigt restriktiva med fester eftersom det sliter så men visste inte att det bara var 1 per år. Vi är så glada över att få vara där!
Men så bokade vi över ett år i förväg...
Var skulle ni va förresten, skrev du det?