Inlägg från: Lejonhjärta |Visa alla inlägg
  • Lejonhjärta

Borglig cermoni? Berätta om er!

Vilken rolig tråd.... Nu planerar vi fortfarande men vi tänker oss en överraskningsvigsel i samband med någon annan festlighet. Tanken är vi en födelsedag, då vigselförrättaren kommer med min brudbukett likt ett blomsterbud och sedan avslöjar vi vår överraskning och gifter oss i trädgårn här hemma. (en väldigt fin, lummig trädgård som är oerhört vacker på vår och sommar)

Till mat blir det planka-liknande; goda frukter, kallskuret så som rostbiff, kyckling, fläskfile med hemgjord potatissallad och vanliga sallader i olika former,nybakt bröd. Sen tårtor och cheesecake till efterätt....  Ingen alkohol  mer än champange som vi vill skåla i efter vigseln..

Väldigt enkelt som ni förstår och om allt med väder och sånt klaffar så skulle det nog kunna bli hur bra som helst.... Vad tror ni andra? Vill gärna ha feedback.....

Jo, antalet gäster blir runt 20-25 med alla inkluderade. 

• Lejonhjärta
    SkövdeSophie; Bra tips! Ringde kommunen i min hemort idag för att boka vigselförrättare till den 28/7 i år och då berättade hon för mig att det ej blivit bestämt ännu vilka som ska vara och att hon inte visste hur många som dom skulle ha eller vilka veckor de skulle kunna viga. Är detta "normalt"?

• Lejonhjärta
    Cmaria; Låter fint!:) Vad skall du ha för klänning? Hur ser ringen ut?Jag är lite i valet och kvalet på några olika klänningar,inga är direkt "brudiga" men ändå lite mer än vad man bär till vardags. Tycker det är så svårt och sen är detta är mitt andra äktenskap så man känner inte riktigt att man får ta ut svängarna på samma sätt...Löjligt kanske.... :)

Lillzan; 
    Det låter fint! :)  Hur får man reda på vilken som är den långa/korta versionen av vigseln och löftena? Har googlat mem hittar ej ngt... 

Vilka datum gifter ni blivande brudar er på?!Vore skoj o veta i vilken ordningvi gifter oss! :) 
  • Lejonhjärta
    annapanna88 Tack för hjälpen... Jaha, det med löftena kan ju vara bra att veta! =) 
Svar på tråden Borglig cermoni? Berätta om er!