Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Mysigt ställe....

Vart i Sverige ska ni gifta er? Även om jag kanske känner till mysiga ställen i Borlänge så hjälper ju inte det om ni gifter er flera mil härifrån Flört

• Chicita

hehe.. ok så hela Sverige funkar alltså Glad

Det finns en underbar liten kyrka i Särna (gammelkyrkan, inte den nya). Dom mest obekväma bänkar jag någonsin suttit på, i princip bara en planka, men det är en riktigt gammal och genuin byggnad.

Och i Borlänge så har ni ju mysiga Amsbergs kapell eller fina Torsångs Kyrka (som har ett underbart läge vid älven)

Men det är kyrkorna det...

I Frostbrunnsdalen mitt emot Stora Tuna Kyrka i Borlänge finns en springkälla som kommer upp direkt ur marken med kristallklart vatten, det sipprar upp och bildar en liten damm. Det är egentligen inte så jättespeciell miljö, det är en naturpark helt enkelt...
    Men där kan man ju göra någon cermoni med vattnet om man vill. Det är jättegott Flört

I Rättvik har ni ju utsiktstornet Vida Blick där ni kan se nästan bort till Mora och har Siljan i bakgrunden.
    I Rättvik finns också en springkälla som sprutar upp ca 3 meter rakt upp i luften, man måste gå över en liten hängbro för att komma dit och platsen ligger lite avskilt, en glänta med ett litet stup bredvid så platsen liksom bildar som en udde, avskärmad med raviner istället för vatten.

Leksands gammelgård är jättevacker och har också raviner där man kan ta vackra bilder.

Annars måste jag ju rekommendera Gotland.
    Visbys ruiner (kyrkor, kloster mm) är underbara och ringmuren är också jättevacker, varför inte gifta sig i kärleksporten helt enkelt Glad
    I Visbys botaniska trädgård finns ett jättefint lusthus, eller nej det är fel ord, det är en 8(?) kantig byggnad med öppna sidor, bara räcken. Och där är man ju omringad av väldoft från alla vackra blommor.
    Clarion hotel Wisby har ett litet rum från 1300-talet (tror jag det var) där dom brukar ha vigslar ibland också. Det är också speciellt och mysigt...

Så, nu har du fått lite tips om olika ställen som jag kan komma och tänka på Flört

• Chicita

Men just ja, november sa du...
    Då är nog inte Frostbrunnsdalen att rekommendera...
    Men springkälla i Rättvik är extra vacker på vintern eftersom det blir en 3meter hög ispelare med vatten som sipprar utanpå.
    Lite besvärligt att ta sig dit bara...

Svar på tråden Mysigt ställe....