• Lovebird

Vännerna ej bjuda till bröllopet, be dem fixa svensexa iaf?

Vi har planerat att gifta med närmsta familj och sen åka iväg på smekmånad. Bröllopsfest och ett stort vigselceremoni är vi inte speciellt suga på, utan det ska vara litet och intimt. Så därför är inga vänner bjuda på vårt bröllop. 

Men jag vet att min blivande man skulle bli oerhörd glad om han fick en svensexa. Så jag undrar om det är ofint om jag hör av mig till hans vänner berätta att vi ska gifta oss snart och om de skulle kunna fixa en enkel svensexa till honom? Känns till viss del fel att be dem när vi inte bjuder dem till bröllopet, men samtidigt vill jag inte att min blivande man ska gå miste om en svensexa då jag vet hur mycket det skulle betyda för honom. 

Vad tycker ni?  

• Svar på tråden Vännerna ej bjuda till bröllopet, be dem fixa svensexa iaf?
  • Lovebird

Jag håller med dig och jag känner också att det är så fel att be dem fixa en svensexa. 

Samtidigt så har jag lite dålig samvete då det är jag som varit emot bröllopsfest med massa gäster, så vi har kompromissat och valt att bjuda närmsta familj. Men jag tror han kommer känna hela livet att han har gått miste om något :( 

• Lovebird

Oj vad många svar det har kommit in under dagen. Jag bestämde mig för att kontakta två av hans närmsta vänner och förklarade läget.

Självklart kräver jag inte att vännerna ska ordna något, utan berättade bara om att vi ska gifta oss snart (vi har bara berättat för närmsta familj) och att min blivande man skulle bli glad om han fick en sista utgång med grabbgänget som ogift. 

• Lovebird
    Chicita skrev 2012-02-24 17:16:29 följande:
    Vad fick du för respons? Glad
    Jag har inte fått svar från båda än, men av ena fick jag bara positiv respons. Den andra vännen är också lika trevlig så jag tror båda vill gärna fixa något för min blivande man. De har ju inte ens vetat om att vi ska gifta oss, så det är därför jag var tvungen att kontakta hans vänner.  
Svar på tråden Vännerna ej bjuda till bröllopet, be dem fixa svensexa iaf?