ElinFalk85 skrev 2012-02-24 13:17:15 följande:
jag anes av dem som känner mig vara en oerhört snäll person, jag har t ex inte hämtas på de gärningsmän som utsatte mig för våldtäkt. jo visst ser jag gråskalor men mina vänner vet också att osa betyder just att man svarar inte bara skiter i det.
vill du ha andra exempel på att jag är snäll?, en person skall opereras som vi har bjudit hon får förlängt osa till en vecka innan bröllopet, en annan har ett annat personligt skäl och får förlängt osa hon med till en vecka innan bröllopet ska stå.
men att bara skita i att svara näää.
skulle någon ringa till mig och be om extra lång osa tid pga något så stort som en skilsmässa, en operation eller något annat skulle jag självklart ge dom det.
att ha svart-vita åsikter, hålla hårt på regler osv ingår när man har adhd.
ElinFalk85 skrev 2012-02-24 13:20:16 följande:
vill du ha fler exempel på att jag är snäll? du kan få en låååång lista men jag kan dra några exempel
jag är student men har ett fadderbarn via barnfonden, är världsförälder via unicef och stolt animal protecetor via wspa.
jag har varit med och ändrat våldtäkslagen så att det t ex numera anses som våldtäkt om du har sex med någon som sover.
Det nu nämner ovan har inget med "snällhet" att göra, och jag har ingenstans antytt att du inte skulle vara en "snäll" vän. Det mesta tycker jag faktiskt bara är normalt hyfs. Det är fruktansvärt att du blivit utsatt för våldtäkt, men det har inget med snällhet att göra att avstå från hämnd, snarare personlig styrka och självdisciplin. Men jag hoppas du kan komma vidare i livet och må bra trots vad som hänt.
Jag själv är en person som föredrar att inte förutsätta att människor i min omgivning vill göra livet surt för en eller göra saker för att de är lata/dumma/korkade, utan för att de är mänskliga och gör misstag. Om det är människor som betyder något för mig så vill jag ju att de ska vara där för att JAG vill ha dem där. Ett bröllop är en av de största sakerna som händer i ens liv, men andras liv cirkulerar inte kring det. Människor kan glömma. Ibland händer saker i människors liv som man inte vill meddela andra, och få uppskov/sympati pga det.
Hellre fria än fälla.