• daniiel

Vännerna ej bjuda till bröllopet, be dem fixa svensexa iaf?

Dejli skrev 2012-02-24 12:18:33 följande:
    Svensexan är ju inte ett "tack för att vi är bjudna bröllopet" utan ett sätt att fira brudgummen och önska honom lycka till i hans nya liv. Jag tycker därför inte att man automatiskt måste räkna med att avstå svensexa bara för att man endast bjudit närmsta familjen på bröllopet.

Eftersom ni inte bjudit några vänner alls så kan ju knappast någon bli sur över att inte vara bjuden. Jag tycker absolut du ska prata med dem, och höra om de kan tänka sig att orda någon form av svensexa för att göra din blivande man glad. Om de är riktiga vänner så förstår de varför ni gjort valet med ett litet bröllop endast för familjen, och förstår också att deras vän skulle uppskatta att bli firad.
    Kunde inte hålla med mer! :)
    ElinFalk85 skrev 2012-02-24 12:34:56 följande:
    ja det är väligt ofint och oförskämt att be dom fixa det om dom inte ens är bjudna. det ingår inte i hyffs att göra så.
    Kunder inte hålla med mindre!
  • daniiel
    Dejli skrev 2012-02-24 13:52:06 följande:
    Så en vän som av olika anledningar (ekonomiska eller helt privata skäl) valt att kanske bara bjuda föräldrar och  syskon på bröllopet förtjänar alltså inte en möhippa? Då menar du att möhippan fungerar som "tack för inbjudan"? Det är ju inte så att TS bjudit en massa vänner utom några få, utan de har valt att helt avstå vänner på bröllopet.

Jag hade personligen gärna velat fira den blivande bruden/brudgummen om det var en god vän, och ge denna en dag hon sent skulle glömma. För att hon var min vän och förtjänade en rolig hippa.
    Du skriver så klokt och bra att jag bara håller med än en gång :)
Svar på tråden Vännerna ej bjuda till bröllopet, be dem fixa svensexa iaf?