Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Snål sambo...eller är det fel på mig?

Känner mig så ledsen just nu...

Jag är egenföretagare och jobbar extra för att överhuvudtaget kunna hålla mig flytande. Min sambo jobbar heltid och har ut ca 25´.
    Vi  har bestämt oss för att ha ett litet bröllop med bara familjen och inte lägga allt för mycket pengar på det, 15´var är tanken, totalt 30´. Dock så har jag än så länge inte lyckats samla ihopa mer än några tusen hittills. Min sambo har ett bröllopskonto där han har ca 10´och sedan har han ett "slutaröka"-konto där ha har ca 20´. 
    Idag pratade vi om ekonomin till bröllopet och jag tycker att han kan ta pengar från det sistnämnda kontot om vi inte kommer upp i summan som e tänkt för att bjuda alla på restaurang. Men då replikerar han att han aldrig kommer att ta pengar ifrån det kontot då han ska använda dom pengarna att köpa en bil när han fyller 40. Och han hellre ser att vi äter middag här hemma än att han tar pengar därifrån.

Är det jag som är knas som blir ledsen över hans sett att se på det?

• Svar på tråden Snål sambo...eller är det fel på mig?
  • Anonym (ledsen)

Tanken var att vi skulle dela lika på kostnaden inför bröllopet, men sedan var tanken att jag skulle fått rullning på mitt företag med. Men det stör mig att han uttalar sig med att jag kommer iaf ha sparat 15´tills sommaren (gifter oss i juli), det är min del så får vi se vad vi får för det. Grejen är att maten på stället vi vill vara på går på 10´ och det känns surt att han inte är villig att lägga undan mer...bara för att....

Det här är inga jättesummor vi pratar om och hans syn på det hela stör ihjäl mig... 

Svar på tråden Snål sambo...eller är det fel på mig?