Snål sambo...eller är det fel på mig?
Kan förstå att du blir ledsen. Har ni tillsammans kommit fram till att ni ska bidra med hälften var, trots att han verkar ha en betydligt större inkomst än du?
I så fall kan jag förstå din blivande. I annat fall tycker jag att var och en borde bidra efter förmåga. I vilket fall som helst så prata om detta med din blivande, så att du får reda på hur han ser på det. Tycker han verkligen att en bil är viktigare än hans och ditt förhållande?
Det viktigaste av allt i situationer som den här är att prata med varandra, Ibland tänker man tyvärr helt olika och det enda sättet att reda ut det är enligt min erfarenhet att vara helt öppen och prata med varandra,
Hoppas att ni kan komma fram om en bra lösning som ni båda kan enas om! Antingen att ni bidrar efter förmåga - eller att ni väntar till ni båda kan få ihop det som behövs.
Kan tillägga att jag själv snart ska gifta mig med mitt livs kärlek, efter att ha en 20-årigt förlovning och tre barn bakom mig. Nu har jag hittat helt rätt, men det är fortfarande inte lätt! Det här med förhållanden är INTE lätt. Har insett att det enda som fungerar att båda talar om hur man känner!
Önskar er all lycka