Anonym skrev 2012-02-24 19:57:13 följande:
Inte bilen i sig, men tycker att det handlar om vad man prioriterar och hur man ser på vad som är viktigt i livet.
Absolut där är jag med dig! Men det kan ju också hända att han inte tycker att det är lika viktigt att lägga så mycket pengar (för 30 000 är mycket pengar) på bröllopet, och då är det ju inte så att hans prioritering är fel, utan bara inte samma som ts.
Tror att vi tjejer låser oss vid ordet "bil" för att vi i allmänhet kanske inte kan relatera till varför det skulle vara viktigt, men om frågeställningen istället hade varit att ts lagt undan pengar till låt säga en resa med tjejkompisarna, och killen ville att hon skulle ta av de pengarna till något gemensamt så hade man nog tänkt annorlunda. :)
Anonym (ledsen) skrev 2012-02-24 19:43:08 följande:
Tanken var att vi skulle dela lika på kostnaden inför bröllopet, men sedan var tanken att jag skulle fått rullning på mitt företag med. Men det stör mig att han uttalar sig med att jag kommer iaf ha sparat 15´tills sommaren (gifter oss i juli), det är min del så får vi se vad vi får för det. Grejen är att maten på stället vi vill vara på går på 10´ och det känns surt att han inte är villig att lägga undan mer...bara för att....
Det här är inga jättesummor vi pratar om och hans syn på det hela stör ihjäl mig...
Det var ju en annan sak än det du skrev i trådstarten, lägga undan mer och ta från sitt privata sparkonto är två olika saker, det du skriver här låter ju bra mycket tråkigare från din sambo.