Inlägg från: 28juli2012 |Visa alla inlägg
  • 28juli2012

Snål sambo...eller är det fel på mig?

Anonym skrev 2012-02-25 01:25:05 följande:
    Jag förstår inte problemet.. oavsett vart pengarna kommer ifrån eller vem som tjänar vad..
    Förhoppningsvis så vill båda gifta sig.. o båda har varit med i planeringen.. För mig är det så att om den ena har problem ekonomiskt eller vad det nu må vara så hjälps man åt.. För mig är det vad ett förhållande handlar om. För mig är det kärlek..

Om man har inställningen att .. "Ja då får vi se hur mycket du får ihop"... då känns det som att något är fel..
    Just nu så är jag den som har störst inkomst..dessutom så fick jag tillbaka en hyfsat stor summa pengar... pengar som jag lagt ut innan jag träffade min m2b... dvs som jag egentligen skulle kunna säga är mina egna sparpengar. Har inte tvekat en sekund att lägga dom i bröllopsbudgeten.Jag vet att min m2b hade gjort samma sak. Han tycker det är jobbigt att han inte kunnat bidra på samma sätt som jag gjort.. men för mig är det viktigaste att vi får det bröllop vi båda vill ha.. inte vart pengarna kommer ifrån.
    Instämmer =) Kanske inte så mkt till hjälp. Men känns lite som att ni inte har samma prioriteringar. Ett bröllop är ändå så pass stor att ni båda borde tycka det är lika viktigt oavsett vem som har pengarna.

Hoppas det löser sig för dig. Prata med honom och berätta hur du känner.
Svar på tråden Snål sambo...eller är det fel på mig?