Inlägg från: purpleflower |Visa alla inlägg
  • purpleflower

Snål sambo...eller är det fel på mig?

Jag reagerade faktiskt på det där du TS skrev om att du "jobbar extra för att överhuvudtaget kunna hålla dig flytande" medans din sambo jobbar heltid och får ut ca 25'. Bara det låter för mig lite konstigt, är det inte meningen att man ska hjälpas åt, utan att den ena ska behöva slita ihjäl sig? Det låter ju som att ni har det ganska uppdelat och det har jag personligen ganska svårt för, i alla fall om det skiljer ganska mycket i inkomsterna. Varken jag eller min sambo hade låtit den ene slita och jobba extra för att den ska kunna betala lika mycket i räkningar och spara lika mycket, medans den andre har pengar över som görs av med på nöjen eller annan skit bara för att man redan har satt in "sin del" på sparkontot.

Varför måste ni spara exakt lika mycket, när det verkar som om att han får ut mer än dig? Jag förstår honom lite angående det där med hans sparade pengar till en bil, men jag hade nog lånat av de pengarna ändå eftersom ert bröllop är något gemensamt, inte nåt som bara är för dig.

Svar på tråden Snål sambo...eller är det fel på mig?