• Jullis

Snål sambo...eller är det fel på mig?

Om det nu är så att du kämpar med att överhuvud taget kunna hålla dig flytande just nu så kanske ni hellre skulle vänta lite med bröllop. Det kan ju inte kännas så bra att spendera de sista slantarna på ett bröllop??

Min sambo och jag har bestämt oss för att gifta oss och vi kommer säga ja i hemlighet om några månader. Ingen vet om det, inte ens våra familjer. Vi kommer äta på en fin restaurang på kvällen och ta en natt på ett fint hotell. Och detta är inte för att vi inte har råd med bröllop och fest, vi har över 1 miljon på sparkontot. Men det är pengar som tryggar vår framtid! Vår vigsel kommer vara en grej mellan honom och mig.

Personligen skulle jag ALDRIG tömma mitt konto för ett bröllop! Den enda gången min sambo och jag NÄSTAN tömde våra konton var när vi köpte vårt hus. Vi ville ta så lite lån som möjligt och därför valde vi att använda det mesta av våra besparingar vi hade då. Det finns så mycket som kan hända i livet och en buffert är bra att ha.

Jag vill inte säga att alla måste skippa storslagna bröllop bara för att vi gör det, men prioriteringarna verkar konstiga hos vissa. Har man inte råd med sitt drömbröllop så får man väl vänta tills man har det eller prioritera om och fråga sig varför man gifter sig.

• Jullis
    Pess skrev 2015-02-25 16:35:04 följande:

Jag skulle lätt kunna tömma kontot för ett bröllop, om det skulle behövas. Pengar kommer och går men bröllopet kommer bara att ske en enda gång och då vill jag kunna ordna det precis som jag vill och har drömt om. :) bröllop för mig är mer något romantiskt, en fest för att fira kärleken, mer än något praktiskt som står på ett papper.

Frågan är hur romantiskt det är att inleda ett äktenskap helt panka... Obestämd
    Jag tror det oftast är tjejen som drömmer om ett prinsessbröllop medans killen tänker lite mer frammåt. Men det är såklart olika.
Svar på tråden Snål sambo...eller är det fel på mig?