• Nimrin

Barn och Långväga gäster

Hej hej!

Har lite funderingar vad ni har för ideer och tankar ang. vårat lilla dilemma. Min partner har en väldigt storn"nära" familj och de kommer att måsta flyga in från England till vårt bröllop. ((Vi är ännu fortfarande i första planeringsfasen men detta är något vi kommer måsta reda ut innan vi kan gå vidare för att planera allting annat gällande gäster, mat etc.)) Vi har ännu inte bestämt om vi ska ha barn med på festen eller inte, personligen har jag verkligen ingenting emot att ha dem där men varje mun ska även mättas samt ha en plats och det är här vi har problem. Som sagt har min m2b en stor familj som först och främst skall flyga in till bröllopet, varje "par" har generellt sett 3-4 barn var och när vi börjat räkna kommer det sluta med att det blir nästan fler barn än vuxna, hehe, vilken kanse inte är tanken. Men hur gör man med folk som kommer så långt ifrån, kan man verkligen INTE bjuda barnen? Om man inte bjuder barnen riskerar man att folk inte kommer p.g.a. att det måste lämna barnen bakom sig i ett annat land? Om barnen kommer, hur gör man bäst för festens skull så att det verkligen blir en fest och inte lekstuga? Det ultimata hade varit om vi kunde bjuda barnen till vigseln, vilket vi hade tänkt göra med min sida av familjen, men vart ska då barnen ta vägen på kvällen då de inte direkt är i sitt hemland och kan fixa första bästa barnvakt.  Och sedan ni som har erfarenhet av att bjuda långväga gäster, hur har ni gjort med "inackordering" eller lämnar ni det till gästen att fixa detta själv?

Hoppas ni förstår vad jag försökt beskriva, medger att det blev lite huller om buller och väldigt snurrigt men just nu är det huller om buller ivåra huvuden också! :P 

• Svar på tråden Barn och Långväga gäster
  • Nimrin

Åh vad glad jag blir! Ni har, pretty much, satt ord på det vi änkt men haft svårt att komma fram till. Då är det bara att klura på formuleringar :P

Svar på tråden Barn och Långväga gäster