Var ska ni åka?
purpleflower skrev 2012-03-21 21:36:09 följande:
Själva är vi jättesugna på att åka till Mexico. Gillar att resa till ställen där man kan kombinera sol och bad med spännande utflykter och Mexico verkar vara ett sånt ställe. Vi gifter oss den 15/9 men tänkte inte åka förrän i januari eller februari. Nån som har varit där? Vi bodde på hostel mitt i Playa del Carmen som var i princip gratis men finns många fina resorter en bit utanför, kan inte rekommendera någon av resorterna som är precis i utkanten då dom såg väldigt tacky ut. Men på väg från flygplatsen åkte vi förbi massa fina hotell.
Åkte på utflykt till Tulum och det var riktigt häftigt, vi visste inte om den fantastiska stranden en bit bort så blev en glad överraskning. Åkte också ut och snorklade med båt vid Cozumel vilket var absolut värdelöst - bortkastade pengar och inget jag rekommenderar.
Cancun var absolut ingenting att se, jag älskade Playa del Carmen och kan absolut åka tillbaka!
Jag gillade verkligen mexico men utflykterna är inte jättejättemånga och av inte av särskilt bra kvalitet.