• Chicita

Låter detta ok?

Det borde väl funka...
    Och om ni inte ska någon speciell stans annars så gör det väl inget om det drar ut på tiden?

• Chicita
    hsmamma skrev 2012-02-26 21:49:30 följande:
    Vi blir kvar i lokalen, jag och m2b åker till hotellet under kvällen, kommer skippa fest på.kvällen, tror vi. Vi vill ha enkelt, rädd att gästerna tycker det är för enkelt bara
    För enkelt? Ni bjuder ju på middag...
    Om någon skulle vara fräck nog att klaga så kan ni ju svara att ni hade kunnat skippa middagen helt istället och bara bjudit på brudskål Tungan ute
  • Chicita
    hsmamma skrev 2012-02-26 22:17:15 följande:
    Tack . Vi.vill ha det enkelt pga låg budget tyvärr, men ändå lyxa lite
    Ni bjuder ju in till bröllop med påföljande middag. Om era gäster vill gå ut och dansa efteråt eller festa efteråt så hindrar ni ju inte dom liksom Flört
    Och lite lyx är man värd när man gifter sig.

Förresten...
    Lyx (kom jag och brorsan fram till) är väldigt individuellt.
    Han (som inte får jobba för soc - lång historia) "lyxar till det" genom att köpa bake-off-bröd någon gång ibland istället för vanlig limpa. Eller köper en burk makrill i tomatsås för att ha på mackan...

Jag och maken (som inte är rika, men som i alla fall inte behöver vända på varje slant) tycker att lite vardagslyx är att gå på en finare restaurang istället för en lunchrestaurang.
  • Chicita
    hsmamma skrev 2012-02-26 22:29:41 följande:
    Tack! Känns bättre nu . "Alla" andra verkar ha 10rätters och parta i 3 dar...
    haha.. ja vi hade ju 16 rätter fördelat på 4 serveringar Flört
    Men så hade vi ett medeltida gästabud.

Men vi höll inte på hela natten, för vi skulle lämna lokalen städad kl 9 morgonen efter. Så kl 01,00 kom den förbeställda bussen och hämtade ca 30% av gästerna. Ca 15% hade redan gått (skulle hem med småbarn) och resten gick i samma veva som bussen gick eftersom dom såg att vi behövde börja röja (några började redan då nämligen)...

Ett lyckat bröllop behöver inte vara stort och hålla på länge.
    Lyckat blir det om ni mår bra, är glada och strålar av lycka. Och det är inte så svårt att uppnå på sin bröllopsdag. Sen spelar det ingen roll om ni bjuder på snittar och skickar hem gästerna eller om ni partajar en vecka i streck Solig
Svar på tråden Låter detta ok?