Här sitter jag och tänker på logistik! Hur tänker ni?
Vi anlände till kyrkan ca 30-40min före vigseln. Vi hade frågat prästen innan och han tyckte det var lämpligt. Då var toastparet redan där och höll koll, solisten och vår vän som spelade gitarr övade och vi prövade gå längs gången en vända. Gästerna släpptes in i kyrkan (det var soligt, så de flesta väntade utanför innan, men det fanns bänkar i "hallen" också) ca 15min innan vigseln började.
När vigseln var klar, så gick vi ut först ur kyrkan med brudföljet. Medan gästerna gick ut smög vi tillbaka in i brudkammaren och gick ut en gång till när alla gästerna var ute ur kyrkan. Då blåste alla gästerna bubblor och det blev kramkalas.
När det var över, så kom bilen och hämtade oss. Då såg ju alla gäster den fina bilen :) Vi blev då skjutsade till fotograferingen. Ja, vi fotades efteråt och jag struntar i vad andra säger, jag tycker det är bästa alternativet, speciellt om man har en så pass tidig vigsel som vi, kl.13.00
Efter fotograferingen hämtade bilen oss igen och körde oss till festlokalen där alla gästerna väntade ute vid festlokalen. Då såg ju alla bilen återigen. Där blev det mer blåsa bubblor och brudskålen utomhus innan vi gick in och satte oss :)