Överraskning!
jag har funderat lite om man skulle kunna bjuda in familj och så till en "fika", sen gifta sig i hemlighet strax innan "fikat", och sen komma dit och SUPRISE! någon som gjort det?
jag har funderat lite om man skulle kunna bjuda in familj och så till en "fika", sen gifta sig i hemlighet strax innan "fikat", och sen komma dit och SUPRISE! någon som gjort det?
Tveksamt, tror inte det är så många...
Men lycka till!
Självklart kan ni göra så
Vi går lite medelvägen, men en enkel borgerlig vigsel och fika efteråt. Vi kommer däremot att låta våra närmaste vara med även på vigseln, fast ingen vet om att vi ska gifta oss än. Planerar att tala om det ett par veckor innan det är dags, om mindre än 3 månader nu
För några år sedan gick en av mina kusiner på barndop. En vän till honom med tillhörande sambo skulle döpa sin lilla dotter. Det var föräldrarnas (parets) familj, släkt och vänner som hade samlats för en lugn eftermiddag...och helt plötsligt när alla sitter bänkade kör de igång ett bröllop innan själva dopet. Alla blev helt paffa. Inte en själ utöver brudparet visste om överraskningen :)
Så visst går det att överraska gäster som tror att de är inbjudna till något helt annat!
Jag har varit med om ett par som bjöd in alla till en middag och som inte sa något alls, utan till kaffet efter middagen så tas bröllopstårtan fram och då bröt h''''''t lös.
Ingen hade trott det om det paret för dom var i sk mogen ålder.
Men en del hade undrat varför brudgummen var så uppkläd, han hatar kostym, men förstod nu varför.
Så det är bara att köra på det om man känner att det passar en bäst.
Om ni vill göra så, så vaför inte? Tycker det låter som en mysig idé om man inte vill ha det traditionella :)
Som allt när det gäller bröllop så är det ju bara två saker som behövs när ni är överens om att gifta er...
Godkänd hindersprövning och någon som viger er
Men det finns en risk att vissa blir besvikna och känner sig "lurade". Och det kan hänga med i lång tid efteråt.
Så ta med det i övervägandet.
Oavsett hur man gör så finns det alltid någon som tycker att man skulle ha gjort annorlunda.
Jag har haft några sådana, eller likartade vigslar. Men som Chicita säger, vissa kan bli ganska arga...
en vigsel av den här sorten som jag hade, där var gästerna bjudna till 40-årsfest, och när de kom hem til paret, stod det en lapp på dörren att de skulle till xxxkyrkan. Tiden för festen var kl 16 och vigseln började 16.30 så att alla skulle hinna t kyrkan. Men ett par läste "16-tiden" istället för kl 16 så de kom så sent att de inte hann till vigseln. De var ganska arga, även under själva festen sedan (jag var medbjuden på middagen, jag hörde).
Du kan ju fundera över hur de tänkta gästerna är, för att vara förberedd på eventuella sura miner och kommentarer.
den jag ev. kan tänka mig bli lite sur är min mamma. men samtidigt så tror jag nog hon blir glad att hon får vara med på festen och se mig i klänning och så. min äldre bror gifte sig helt i hemlighet, ingen fest eller nåt. och det blev hon inte glad över. men hon släppte det till slut.
Självklart!!
Jag har vart på liknande. Vi var inbjudna till födelsedagsfest och helt plöstligt kom en vigselförrättare dit och paret vi var hos ställde sig bredvid varandra och helt plötsligt var dom gifta utan att vi andra knappt fattat . Jättemysigt och oväntat, men kul!! Det var ju precis så som de önskade och då kan ingen annan tycka annorlunda. Alla gör på sitt eget sätt .