Inlägg från: jennie13 |Visa alla inlägg
  • jennie13

Lågprisbudgetbröllop

Annelie abi skrev 2012-03-01 10:21:04 följande:
    Hej

Även här en lågbudget variant :D inget fel i det som jag ser det.

Vi räknar också med att klara det under 10 000:- med lite hjälp från släkt och vänner i form av arbetsinsatser.

*Klänning ska syrran hjälpa mig att sy. En dröm i siden, chiffong och vinröda broderade rosor. Ni får se bild när den är klar. Tyg beställt från Tyskland.

*Kostym inköpes alt frack hyres. Han har inte bestämt vad han vill ha. Vit skjorta finnes.

*Middag på restaurang mitt i stan som kompisar äger (hade kunnat fixa själv eftersom jag har catering som jobb, men det här är min och hans dag och ingen av oss ska jobba då :D9

*Stora vackra kyrkan mitt i stan. Blomarr som kyrkan står för.

*Programblad till kyrkan gör jag själv - arb m sånt i ca 10 år

*Samma som ovan vad gäller både inbjudan och Bröllopsprogram

*Blomsterbukett till mig och tärnorna och "kavajblomma" fixar en kompis

*Tärnklänningarna syr jag själv

*Skor - kilklack - har redan spanat in ett par med lämplig höjd

*Skor - svarta sådana inköps till M2B

*Ringar - beställer vi där vi beställde förlovningsringarna.

*Transport till middagslokalen - apostlahästarna tror jag. Det är nog inte mer än 100 meter dit.

*Placeringskorten trycker jag själv

*Bästa kompisens dotter utbildar sig till fotograf och har lovat fota

*Vokalister samt grupp till kyrkan - ta da - både min och syrrans döttrar är skolade och sonen kan kompa på sin elgitarr (så länge han inte lirar jimi hendrix). Där behöver jag lite hjälp - förhoppningsvis från er då - jag hörde en fin sång igår på vägen hem i mobilen. En sång från Kristina från duvemåla som gick nånting - "utan dig är jag ingenting" eller ngt sånt. Nån som vet?

OT - våra förlovningsringar är graverade med "Av hela mitt hjärta" på utsidan och namn/datum på insidan
    Vet inte om du redan fått svar på din fråga om sången men det borde vara "Du måste finnas" ur Kristina från Duvemåla. Den sången har textraden du skriver (eller något liknande)  i refrängen. Som jag kommer ihåg det börjar refrängen med: "du måste finnas, du måste, jag lever mitt liv genom dig.Utan dig är jag en splirra på ett mörkt och öppet hav." 
Svar på tråden Lågprisbudgetbröllop