• lindahhh

Hjälp med menyn!

Hej! Vi behöver hjälp att välja mat till bröllopsmiddagen. Vi har provsmakat och kan inte riktigt bestämma oss. Det står mellan: Förrätt: 1. Västerbottenpaj, löjrom, lök och lite mer tillbehör. 2. Toast Skagen. Varmrätt: 1. Pepparullad oxfilé, potatisterrin och sås. 2. Kalv, potatisterrin, sås. Varmrätterna är precis lika i sås, potatisterrin, och primörer... Det enda som skiljer dem åt är köttet. Vilka alternativ skulle ni ta? Det blir tårta till efterrätt sen...

• Svar på tråden Hjälp med menyn!
  • Chicita

Västerbottenpaj och sen kalv.

Toast skagen är en sån där grej som jag tycker är överskattad. Men det är nog bara för att jag inte gillar skaldjur.
    Flört 
    Kalv brukar oftast vara ett mörare kött. Och pepparrullad oxfilé, tja pepparkornen kan fastna i tänderna + att några tycker att det blir för starkt. 

• sollan

Västerbottenpaj och pepparrullad oxfile.  Mest för att jag själv inte gillar kalv ;)

Blivande vårbrud
  • Chicita

Du har ju två röster på västerbottenpaj i alla fall. Så 50% klart Flört

• Nimrin

WB pajen får min röst! När det gäller varmrätten kommer du få olika svar beroende på vem du frågar då det beror på mycket på vad man gillar för "smak" på sitt kött

• Mollee

Västerbottenpaj och oxfilé! Mmm, peppar... nu blev jag ju hungrig!

• malin martin

västerbottepaj och oxfilé... skagen är som någon annan skrev överskattat och allt för vanligt att folk äter på restaurang. Vi resonerade med menyn som att det skulle vara något mer/annat än vad våra gäster vanligtvis äter hemma/vid restaurangbesök. 

Svar på tråden Hjälp med menyn!