• evigtkär

Hur lång tid tar det för efternamnsändringen att gå igenom?

Jag har inte fått någon bekräftelse än i från skatteverket och börjar undra. Det är nu nästan 2veckor sedan vi vigdes och skicade in namnändringen.

Ni som ändrat efternamn i samband med vigseln. Hur lång tid tog det? Och fick ni hem några papper?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för efternamnsändringen att gå igenom?
  • MiaMariaRydell

5 veckor tog det för skatteverket att fatta att vi gift oss. Kändes som lite lång tid!!!!!

• Smulan

Det tog 1 1/2 vecka för mig men som sagt det är olika för olika kontor så ring och kolla=) Grattis till giftermålet!

• Five year engagement

fortfarande inte ändrat... (( kan man ringa dem på lördagar??

• augustesen

Vi gifte oss förra lördagen (4 augusti) och igår fredag (10 augusti) var mitt nya namn registrerat hos Skatteverket! :)

Gick väldigt fort vilket kändes skönt då jag behöver fixa nytt pass då vi troligtvis ska resa bort i början av september :)

• Five year engagement

Inte lustigt att det tar tid när vigselförrättaren inte skickat pappren än!!! :( inne på fjärde veckan efter bröllopet. Han har lämnat dem till nån person på kommunen, som haft semester tills idag! Så förhoppningsvis går det fort, jag förutsätter att hon skickar det idag. Kan tro hon har några vigslar på en hög där nu!! :( Jaja, den som väntar på nått gott!

• 7juli

Jag gifte mig den 7juli och har fortfarande inte fått några papper hem, så idag ringde jag och kollade upp det! Och det har tydligen blivit någon MISS!!! Som vanligt när det gäller min otur (Grrrrr), så vår vigsel har blivit registrerad redan den 12juli men det har blivit något tjorv med namnändringen. Det stod klart och tydligt hos dem att vi skulle byta till min sambos namn, men ändå har det fastnat hos dem. Så nu skulle hon fixa det åt mig och det skulle vara klart med det inom de närmsta dagarna! Vi får väl se! ;)

• Five year engagement
    7juli skrev 2012-08-15 09:39:41 följande:
    Jag gifte mig den 7juli och har fortfarande inte fått några papper hem, så idag ringde jag och kollade upp det! Och det har tydligen blivit någon MISS!!! Som vanligt när det gäller min otur (Grrrrr), så vår vigsel har blivit registrerad redan den 12juli men det har blivit något tjorv med namnändringen. Det stod klart och tydligt hos dem att vi skulle byta till min sambos namn, men ändå har det fastnat hos dem. Så nu skulle hon fixa det åt mig och det skulle vara klart med det inom de närmsta dagarna! Vi får väl se! ;)
    skönt att det snart är fixat nu då.. jag väntar på mitt också, borde gå fort nu tycker jag när papprena (förhoppningsvis) kommit fram..

tyckte det var lite kul att du skrev "sambo", sitter i länge det där... fnittrar fortfarande när jag refererar till min man som MIN MAN..  
  • M040812J

Gifte mig 4 augusti och fick min idag, nästan 2 veckor.

Svar på tråden Hur lång tid tar det för efternamnsändringen att gå igenom?