Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?

Vi spånar och spånar på hur vi vill fira vår första bröllopsdag och det självklara svaret blir med familj och vänner. Vi tänkte bjuda föräldrar och mor- och farföräldrar på fika och bjuda på en likadan tårta som vår bröllopstårta, fast mindre då såklart. Vad ska vi då hitta på med vännerna? Ja, en fest. En maskeradfest, eftersom det är lite av vår grej, vi har alltid olika teman. Av någon anledning kom vi denna gången in på 20-tals tema, för det kändes lite mer "glammigt" och det är något som min make länge velat ha :)

Nu då.. hur ordnar man en bra 20-tals fest? Vad klär man sig i? Hur sminkar man sig? Hur fixar man håret? Accessoarer? Musik? Mat? Inbjudningskort? Dekorationer? Osv osv.

Jag tar speciellt emot tips på kläder till mig själv ;P Jag är ganska kort och rund, vad skulle passa då?

• Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?
  • daniiel

Japp, google går varm här hemma just nu! ;) Vi älskar också maskerader och det är fruktansvärt tråkigt att vuxna människor inte har det oftare!

Tycker dock det är väldigt svårt med just klänningar eftersom jag har rätt stor byst, breda höfter och mycket rumpa. Det känns inte som att de där raka klänningarna med låg midja är så smickrande, alls. Speciellt inte eftersom jag har väldigt korta ben. Hm. Kanske bara får bita i det sura äpplet och strunta i hur jag ser ut för en kväll.

1700tal - Smart! Det går ju få en sådan klänning uppsydd också, det ska jag kolla upp :)
    Chicita - Tack, ska genast kolla in den serien! :)

Som Godis länkade, håret, det verkar vara antingen en kort page eller fingerwaves, även jag hittade ju samma när jag googlade. Hm. Fingerwaves verkar dock svårt och att klippa av håret för en kväll? Njaa.. Det kanske går att hitta en peruk? På ebay kanske?

• daniiel

Vi har så många erbjudanden på vistaprint, så tänkte beställa inbjudningar där, men vilken av alla känns mest vintage och 20-tal?

Och Chicita, spamma på! :D Jag tycker om när jag får mycket att läsa :)

Tack allihopa för alla länkar osv, jag läser och kikar på bilder för fullt och sparar bilder och tips :)

• daniiel
    Chicita skrev 2012-03-04 17:51:30 följande:
    Jamen alltså daniiel kan väl bjuda in oss på festen också eftersom vi kommer med så många bra tips... 
    Eller hur Oskyldig 
    Haha definitivt, tar ni er upp hit, så är ni mer än välkoma! ;D
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-03-04 17:55:09 följande:
    Är jag helt ute och cyklar - eller är Art noveau också 20-tal?
    Vistaprint har ett rätt fint art noveau-kort också Glad 
    Ja, det är också 20-tal. Tex Dali, som min make fullkomligt älskar. Han tycker att vi ska basera hela festen på filmen "Midnight in Paris" :P
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-04 17:58:24 följande:
    Hm, är inte art noveau mer jugend? Dvs lite tidigare? Men kan ha helt fel, den här tiden är egentligen inte alls min grej. 1900-talet är ett svart hål för mig!
    Ja, så sant, men många av konstnärerna var även verksamma under 20-talet :)
  • daniiel

Åh, vad synd. Det hade varit roligt att se klänningarna :) Jag har redan sagt till maken att jag ska beställa en klänning till festen från kina. Han blev glad att jag övergett brudklänningarna (för nu) :P

Men du, nu när du säger det.. vad ska man ha för skor?

Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?