Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?

vad kul Skrattande
    Det gick en engelsk tv-serie för ett tag sen som handlade om två systrar som hade en designfirma på 20-talet. Minns tyvärr inte vad den heter. Men ooooh vilka kläder Skrattande

• Chicita

Nuu vet jag... House of Elliot hette serien.
    Kolla om du kan hitta den och se. Där kan du få massor av inspiration på kläder, frisyrer, mat (Flört ) och annat som hör 20-talets festligheter till...

• Chicita

Det är ju en del "dropped waist" på 20-talsklänningarna. Och vi som är lite runda kan både dra fördel av det eller ha en enorm nackdel av det beroende på hur man är rund.
    Jag som har timglasfigur även om den är i modell L blir ju att se ännu större ut om jag inte tar in en sån klänning lite i midjan, men väldigt lite räcker en lång väg, bara så man liksom hintar lite åt att man har en midja under den där raka klänningen. Och så placerar man avskärningen under höftpartiet (där man börjar smalna av) 

• Chicita
    1700tal skrev 2012-03-04 17:01:23 följande:
    Ååh, Huset Elliott... *minns* Undrar om den går att få tag på på dvd månne?
    Det tror jag säkert. Annars brukar det kunna gå att ladda hem. Maken hämtar tv-serier från vissa sajter där det finns serier som man får ladda hem. Vet inte vad dom sidorna heter, har frågat tidigare och jag har inte fått något svar... Men om man googlar så borde man kunna hitta tycker jag Glad
  • Chicita

Om du har långt hår så kan du samla det i en låg knut istället och dekorera med en blingig hårkam...

• Chicita
    1700tal skrev 2012-03-04 17:12:33 följande:

Och inte är det att spamma tycker jag, Huset Elliot är i allra högsta grad ett måste i sammanhanget!

haha... ja det är ju ytterst relevant FlörtSkrattande
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-03-04 17:48:08 följande:

Nu vill jag oxå ha 20-talsfest....

Jamen alltså daniiel kan väl bjuda in oss på festen också eftersom vi kommer med så många bra tips... 
    Eller hur Oskyldig 
  • Chicita

Är jag helt ute och cyklar - eller är Art noveau också 20-tal?
    Vistaprint har ett rätt fint art noveau-kort också Glad 

• Chicita

Ungefär som i dag. Men smalare slips, gärna hatt

Bildsök på 1920 gentleman så hittar du lite inspiration Glad

• Chicita

Jag skulle gått till en tygaffär och köpt ett paljettband eller sidenband i ca 3-4 cm bredd och en brosch med lite glitter. 
    Sen använt broschen för att sätta ihop bandet och kanske även trä genom en hårslinga för att hålla hårbandet på plats (alltså satt i broschen i genom både band och hår när bandet sitter på plats runt huvudet om du förstår hur jag menar)
    Brochen skulle jag då haft lite på sidan av huvudet...

Sen "fingerwaves" och kanske en låg knut i nacken om du har hår till det Flört 

• Chicita

Sjal med fransar var väl väldigt populärt på 20-talet har jag för mig...

Oj vad gammal jag lät *hihi* jag menade ju inte att jag minns 20-talet. Men av vad jag sett på bilder och filmer...
    Men ja en kort pälsjacka eller en rävboa skulle vara snygg till 

• Chicita
    daniiel skrev 2012-03-23 14:53:05 följande:
    Vill nog ha något jag kan ha på mig, som sitter uppe så att säga. En sjal ska jag gå och rätta till hela kvällen och oroa mig över, för jag vill verkligen inte visa armarna, hur löjlig jag än må låta :P Bla därför jag bar spetsboleron på bröllopet, men också för att jag tyckte den var himla fin såklart.
    Om du draperar en sjal över axlarna så kan du fästa den med ett spänne eller brosch i klänningen sen så den sitter där den sitter.
    Så gjorde alltid farmor när hon hade sjal Glad 

Så här på rak arm så vet jag inte hur en 20-talsboléro skulle se ut annars... Obestämd 
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-03-23 15:39:48 följande:
    Kate Moss var himla snygg, skulle absolut kunna tänka mig den, men 1000kr... nja, det är att ta i lite väl, med tanke på att en sådan skulle jag inte ha användning för efteråt :P
    Men det kanske inte är så svårt att tillverka själv...
    Verkade vara en kort spetscape där man "tillverkat ärmen" bara genom att sätta ett par stygn i själva tyget...
    Hmm svårt att förklara...
    Ursäkta min väldigt dåliga paint-ritning Flört 

jag tänker mig det som en helcirkel av spets som är rynkad mot halsringningen (där man fållar med ett band som man också kanske kan använda för att knyta snyggt framtill också

Sen lägger man cirkeln dubbelt, med öppningen mitt fram och syr några få stygn där jag satt prickar...
    Det blir ärmarna...

Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?