Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-04 18:22:58 följande:

Haha, köööp! Ett absolut måste! Även för en ickerökare.

Skor... De är ju nästan lika viktiga som klänningen! Karaktärsskor (dansskor, typ till musikaler) är perfekt för ändåmålet, svarta med vanlig eller T-slejf. De är dessutom väldigt bekväma och finns i massa varianter.

Haha ja, verkligen :) Ska köpa ett par såna, de var ju så billiga. Någon annan kanske vill låna en :)
    1700tal skrev 2012-03-04 18:24:33 följande:
    www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewCat&...
    Tack, jag ska kika in där :)
  • daniiel

Men då kanske han kan ha sin kritsstrecksrandigakostym?, så slipper vi köpa ny sådan, och bara köpa en smalare slips och en hatt. Det brukar ju gå att hitta på Myrorna tex. Han kommer bli överlycklig över att få ha hatt! haha

• daniiel
    ema skrev 2012-03-05 12:57:35 följande:
    Den här sidan har en massa olika tips på mat, dukning, frisyrer, danser osv.
    Tyvärr är den ganska svårnavigerad, men tips finns det

www.my1920swedding.com/

Bilder för inspiration, framförallt på herrkläder
    offbeatbride.com/2012/03/ohio-1920s-wedding
    Tack, ska kika där :)

Hm. De verkade dock ha lite mer "gangsterstilen" på herrarna och den gillar jag inte alls. Funderade på det där med hatt, vilken typ av hatt ska man välja, om man inte vill ha en sådan hatt. Fedora?, som inte är lika bred på det där på sidorna, runt om, hatten. Vet inte vad det heter. Sån höghatt? Eller var det ännu tidigare man hade det? Plommonstop?
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-03-23 07:25:42 följande:
    Ska inte du sova om nätterna? Men slå till, den var ju urfin! Men varför är den så billig?
    Haha jo, egentligen, men inatt gick det bara inte. Mja, jag tyckte som färgen var himla snygg :) Varför den är så billig... ptja, för att den är begagnad och på auktion? Jag vet inte :P
Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?