Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?

Ja, jag lägger nog ett bud på den :)

Nästa fråga är ju då håret, hur ska man ha det? Håraccessoarer? Jag hade tänkt ha en sån cigarettförlängare och pärlhalsband, älskar pärlshalsband :)

Maken tänker ha en kritstrecksrandig kostym, hatt (vilken typ? fedora, plommonstop?), väst och ett fickur och han vill nödvändigtvis ha en käpp också :P

• daniiel

Ja, bland annat det, även andra typer av hårband och diadem osv verkar vara vanligt. Frågan är bara vart man hittar något sådant... Jag vill helst inte ha något liknande bilden nedan, med en stor fjäder :P Något lite mer diskret som kan passa klänningen.

• daniiel

Hm. Mja, jag får se hur jag gör.. men blir nog att "tillverka" något eget iaf :) Hoppas på att vinna klänningen, får vänta till den kommer och se då vad som passar till :)

Ja, ska nog göra fusk-fingerwaves och håret räcker nog till en knut i nacken :)

• daniiel

Funderar på att ha något över axlarna, en bolero eller något liknande. Jag avskyr mina armar och har en halvfärdig tatuering som jag gärna döljer kvällen till ära, kommer inte råd att fortsätta på den innan festen. I vilken stil och material ska man leta där? Och färg?

• daniiel

Haha jo, en päls skulle nog vara snyggt, men ack så varmt i augusti :P

Jag har kikat på denna, tycker den är rätt bra. Blir ju inte sådär perfekt, men duger gott för en vanlig fest bara :) Var inte alls svårt att göra heller, vilket är positivt, för jag vägrar sitta i evigheter och hålla på med håret :P

• daniiel

Vill nog ha något jag kan ha på mig, som sitter uppe så att säga. En sjal ska jag gå och rätta till hela kvällen och oroa mig över, för jag vill verkligen inte visa armarna, hur löjlig jag än må låta :P Bla därför jag bar spetsboleron på bröllopet, men också för att jag tyckte den var himla fin såklart.

• daniiel

Ja, så kan väl iofs göra, men jag vet inte. Nej, jag ville ju egentligen ha en klänning med ärm, men alla jag hittade var alldeles för dyra tyvärr. Det är ju inte heller på liv och död som precis allt måste gå i 20-tals stil. Så länge det överlag ser något sånär ut, vilket det nog kommer göra även om jag har en bolero med tanke på klänningen, håret osv. Det är ju trots allt bara en vanlig fest med polarna och huvudsaken för min del, är att jag har ansträngt mig lite, känner mig bekväm och har kul :)

• daniiel

Kate Moss var himla snygg, skulle absolut kunna tänka mig den, men 1000kr... nja, det är att ta i lite väl, med tanke på att en sådan skulle jag inte ha användning för efteråt :P

• daniiel

Sjuttsiken, jag missade på klänningen där.. var inte hemma då sluttiden gick ut. Hittade dock denna istället, www.ebay.co.uk/itm/SIMPLY-AGENDA-BLACK-BEAD-ART-DECO-FLAPPER-20S-CHARLESTON-DRESS-28-/280853666439&hash=item41642eda87 vad tror ni? Den är nog något stor, men jag tänker att det kanske inte gör så mkt, då de mesta verkar som att det var lite "oversized" så att säga. Jag tycker det är fint när det är massor av glitter, hade gärna haft mer paljetter :P Mejlade säljaren också angående klänningar, hon kanske har fler som kommer in inom kort.

Har förövrigt plöjt igenom alla 3 säsongerna av "The house of Elliot" och jag älskade den serien! :D Verkligen toppen med inspiration därifrån också :)

• daniiel

Nja, jag letar mig nog en svart blus och om det är inte så 20-tals aktigt, må så vara. Jag har varken tid, ork eller lust att sitta och sy och jag vill ha på mig något som jag vet att jag kan röra mig fritt och bekvämt i :) Fjäderboa vill jag inte ha, då jag tycker att de passar bättre till tex såna korta fransklänningar och en sådan vill jag inte ha :P

Haha jag skulle bli förvånad om någon som kommer vill dansa... kanske lite "isborren" och "rasta hunden" när klockan passerat midnatt och X-antal öl :P Vi kan då inte dansa och det är ju som sagt en vanlig fest bara, så tänker definitivt inte spendera pengar på att hyra in någon som kan :P

Vi kommer ju däremot spela 20-tals musik :)

• daniiel

Och nu börjar jobbet med att leta böckerna "A House at War: The Continuing Story of the House of Eliott" av Elizabeth O'Leary och "The House of Eliott the Anxious Years" av Edward P. Rich. Lycka till...

Svar på tråden Fira bröllopsdagen med 20-tals fest? Tips?