• fasit

Hälsokick!

Hej alla blivande brudar! Jag ska gifta mig i augusti och det är säkert fler som ska gifta sig i sommar. Jag har tänkt att jag liksom ville skönhetsboosta mig så att jag känner mig fin på den stora dagen! Jag vill inte känna mig pressad till någon quickfix några veckor innan utan jag vill med hjälp av rätt (nyttig) kost och motion förbättra hy, hår och så vidare. Mitt mål är alltså inte att gå ner i vikt utan mer att få någon slags balans i kroppen. Rensa ut och fylla  på med nya bra saker.

Någon som vill samma sak eller som har gjort något liknande och har tips?

• Svar på tråden Hälsokick!
  • Memmsan

Kör två omgångar MethodDraine Detox innan sommaren, kan hjälpa huden lite på traven, kanske även magen. Men gör det inte för nära in på bröllopet, senat en månad innan tänker jag, så kroppen får chans att bygga upp sig efter detoxen.
    Sen rekommenderar jag dig det klassika träning, vatten, mycket sömn och bra kost. Hetsbanta INTE, då kommer du se "urlakad" ut och eventuellt få hudproblem eller magproblem som du inte vill ha på bröllopsdagen. Gå på regelbundna ansiktsbehandlingar med Aha-syror, så får du fin hud. Det är mitt tips, för det är så jag gör =)
    Träning överlag är min grej lite, så jag rekommenderar träning du gillar och som får din hjärna att stänga av, slippa planeringstankarna lite.. Jag kör t.ex. spinning, löpning och muskelpass, vilket kräver full engagemang av hjärnan till just kroppen, då har man inte tid att tänka på annat. Känner överlag när man gör det mesta lagom och tar hand om just huden med bra och naturliga produkter så blir man vacker och slipper de värsta utbrotten av hudproblem. Undvik parabener, mineraloljor, alkohol och annat skumt i dina produkter du rengör och smörjer ditt ansikte med.
    Planera med hjälp av listor m.m. för att hålla stressen borta. Ha även så mycket som möjligt klart, så hålls stressen på sträckbänken ett tag till =)
    Men framför allt, njut av den här tiden och längta och mys tillsammans med din blivnade, det är ju er stora dag!

Kram

• Memmsan

Med maten kör jag en GI-light-variant. Inget bröd förutom ibland, någon lördag ibland. Drar ner på kolhydrater så som pasta, ris, potatis och lägger till mer sallad men utesluter inget. Men som sagt inget slaviskt, försöker bara tänka på att inte gå upp i vikt, istället för att tänka på att jag ska gå ner i vikt.. Lycka till med din skönhetsboost.!

• Naive

Proteiner och VItamin B5 är bra speciellt för håret. Spannmålsprodukter så som pasta, ris, quinoa etc kan ha negativa inverkningar på din hy (och vikt), så dra ned lite på det, och ät mer proteiner och massor av grönsaker i alla färger och former i stället. Det finns så många vitaminer, mineralämnen och antioxidanter i frukt och grönt som alla hjälper med både hår, hy, vikt, sinnesstämning etc... 

Och glöm för all del inte bort att dricka! Det är bättre att dricka mycker (0.5 liter) åt gången ön att gå och "småsupa" ur en vattenflaska hela tiden, så drick 0,5 liter vatten 3-4 gånger om dagen. Inte mer, för då kan det hända att alla de vitaminer, mineraler etc spolas ut ur kroppen. 

Lycka till!  

Svar på tråden Hälsokick!