Inlägg från: Carro |Visa alla inlägg
  • Carro

Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

Hej! Vilket roligt initiativ att starta den här tråden

Jag och min blivande ska också gifta oss den 18 augusti och det kommer bli ett stort bröllop. Vi har räknat med ungefär 250 gäster..

Vi har bokat kyrka, festlokal, köpt klänning till mig och mina två tärnor, bokat frisör och idag ska vi till floristen.
    Vi har börjat utforma inbjudningskort men vi hittade inget som vi verkligen gillade när vi kollade på olika hemsidor och därför ska en kompis till mig göra dom ist, hon är jätteduktig. Dock blir jag jättestressad när jag ser att vissa av er redan har skickat ut för våra är inte ens klara :/ när borde man absolut senast skicka inbjudningarna tycker ni?

Som sagt har vi redan köpt klänningar men jag undrar tycker ni att det är konstigt om tärnorna har lika klänningar även fast det bara är två? har hört så himla olika, vissa säger att det är normalt att ha lika medan andra säger att det är jättekonstigt att ha lika om man bara är två tärnor.. blir jätteosäker.. vad tycker ni?

• Carro

Ja precis.. Tanken var egentligen att de skulle ha olika för de har olika smak men när vi var och provade var det så lustigt för båda föll för samma klänning, så då fick det bli lika :)

• Carro

Okej vad bra.. På min sida har gästerna också en resväg på 3-4 timmar.

Har ni beställt inbjudningskort eller gjort själva? Är det någon som vet var man kan skicka på tryck? Vi vill ha vitt papper men som är fint och ganska tjockt eller vad man ska säga. Får gärna vara lite skimmer och behöver inte vara kritvitt..

Jag måste egentligen skriva en hemtentamen nu men det är så mycket roligare att läsa runt i olika trådar om bröllop :p någon som sitter i samma situation och som har tips på hur man hittar motivation till plugg?

• Carro

Okej det ska jag göra.. Jag har ingen skrivare själv men jag ska höra mig för lite bland mina vänner..

• Carro

Har ni köpt ringar? jag och min blivande har kollat på ringar och vi tycker att det är så sjukt dyrt och ringarna känns inte alls speciella.. därför funderar vi på om det finns att köpa ringar på internet för ett bättre pris, vet ni om det finns? har någon av er gjort det eller känner ni någon som har det?

Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3