Tjänsten gick till en annan!!
Måste bara skriva av mig!!
Är så j-vla besviken på min chef!! Vi hade utvecklingssamtal i höstas och vid det tillfället visste jag om att hon var gravid och skulle gå på mammaledighet nu i vår fastän hon inte berättat (man såg magen för lääääänge sen) Under utvecklingssamtalet kom frågan hur man såg på sin framtid ut, och jag tog upp att jag strävade efter att höja mig arbetsmässigt i rang.. Hon frågade om jag skulle vara intresserad av hennes tjänst och då svarade jag självklart skulle jag vara det om du av någon anledning skulle avsäga dig den eller liknande.
Jag har hela tiden fått höra att det ställs högre krav på mig än de andra på jobbet då de anser att jag gör ett bättre jobb och de har lagt mer ansvar på mig bland annat.
När hon sen gick ut med att hon var gravid i Januari frågade jag henne hur det kommer bli med hennes tjänst och att jag fortfarande är intresserad av det vikariatet. Då vill hon inte riktigt svara på det utan låtsas som inget. Sen får jag höra ryktesvägar att hon frågat en annan tjej på jobbet som har mindre erfaranhet, utbildning och roll på jobbet om hon skulle vara intresserad av hennes tjänst eftersom hon skall på mammaledighet..
Och idag kom det definitiva beskedet.. Den andra tjejen har fått tjänsten!! Inget ont emot henne för jag tror hon kommer sköta det bra.. men tyvärr så vet jag att hon är osäker på tjänsten och hon kommer alltid och frågar mig om hjälp så det irriterar mig!!!!
Jag förstår inte varför det skall vara sånt jävla problem att vara rak och ärlig och säga att "Du är inte tilltänkt för tjänsten"
Det värsta är att hon som fått tjänsten är gravid hon också och kommer föda i september men det vet inte våran nuvarande chef om... Så vem skall ersätta henne sen? Blir bara så trött på det här..
Sorry att jag tar det här på BT men vet inte riktigt vart jag skall skriva av mig annars...