Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Tjänsten gick till en annan!!

Förstår precis hur du känner - utan att gå in på min erfarenhet...
    Det slutade i alla fall med att jag inte förlängde mitt vikariat (som dom bara hade tagit för givet att jag skulle göra så dom hade inte ens frågat mig i tid om jag ville förlänga det)... 

• Chicita

Att bara säga upp sig rakt av för dig som har en fast tjänst skulle jag inte rekommendera.

Pga att dom bara antagit att jag skulle fortsätta mitt vikariat så skulle facket ha godkänt att jag sa nej också när det kom med så kort varsel. Men nu var dom ändå shyssta på jobbet och lät bli att tala om att det fanns en möjlighet till förlängning där så jag slapp krångla med att ta in facket för att slippa karensen.

Däremot skulle jag uppmana dig att söka andra jobb. Även om du inte får något annat så kan det ändå kännas skönt att du gör ett försök att komma därifrån. Att du liksom tar saken i dina egna händer och inte bara accepterar fakta.
    Om du hittar ett annat jobb så har du lite övertag mot den arbetsgivare du har i dag. Vill dom att du ska stanna så får dom minsann höja din lön så den matchar det extraarbete du lägger ner där. Eller så försvinner du och tar din kompetens med dig till ett annat företag som kanske uppskattar dig bättre...  

Svar på tråden Tjänsten gick till en annan!!