• Lilla Hjärta

När ska man skicka ut inbjudan???

Hej!

Vi ska gifta oss den 8 september 2012.

När ska man skicka ut inbjudan???

Vi har inte berättat för någon än om att vi ska gifta oss och vi vill inte skicka ut Save the date kort.

• Svar på tråden När ska man skicka ut inbjudan???
  • Mela01

Vi gifter oss den 29 september och kommer skicka ut dom i början eller i mitten av juli. Och kommer ha sista svars datumet ca 1 månaden innan.

• Lilla Hjärta

Ja det låter rimligt. Är så svårt att veta om man är ute i "för god" tid eller om man ska skicka så alla vet eftersom vi inte sagt något till nån.

Kanske dags att ta tag i det då.. =)

• Mela01

Aa man blir lite nojjig på den biten :) Men vi gifter oss inte mitt i semester tiderna så då behöver man inte vara ute i lika god tid. Så ca 2 månader innan blir kanon :)

Aa ska själv börja göra mina nu, har redan gjort en prototyp på hur dom ska se ut :) 

• Lilla Hjärta

Ja jag har bara en aning om hur jag vill ha det.
    Kan inte riktigt göra färdigt heller för vi har inte bestämt var vi ska ha bröllopsfesten ännu...

Usch känns som om vi är sent ute.

• Mela01

Du har ett halv år på dig att hitta en eller iaf 4 månader :P
    Har ni ett hum om vart ni skulle vilja va?
    Men om det e en populär festlokal så kan det börja brinna lite i knutarna :/
    Men det kommer säkert bli kanon :)

• daniiel

Vi skickade ut våra ca 3 månader före bröllopet och hade OSA ca 1 månad före bröllopet. Bröllopet var 13 augusti, inbjudningarna skickades ut i början av maj och OSA var i slutet av juni. Jag tycker det var alldeles lagomt och vi hade gott om tid på oss att beställa tex matenoch göra bordsplacering efter OSA :)

• Lilla Hjärta

Jo jag har 2 festsalar att välja på. Kruxet är att den ena kan bara jag se på för sambon jobbar dagtid och det är enda möjligheten att titta på den. Får ta kort och visa....

Den andra ska vi titta på imorgon så får vi se!

Vill ju gärna skrika ut till hela världen att vi ska gifta oss....Så hade gärna haft allt klart för vigsel imorgon.  Haha

• nagu

Vi ska gifta oss i slutet på juni och sände/sänder ut inbjudan nu under mars, med O.S.A i början på maj.
    Är väl så det brukar vara om det jag läst mig till stämmer

Lycka till!  

• Lilla Hjärta

Tack för alla svar...

Ska bestämma oss för festsalen och så får vi fixa inbjudningskorten. Då blir de nog färdiga lagom att skicka ut i slutet på april, början på maj.

Lycka till!!

• Nudax

Jag tänker att man gör så som passar en själv och som man tror passar de gäster man bjuder. Vi gifter oss 28 juli och sände ut våra inbjudningar redan i mitten på Januari och har OSA sista april.

Svar på tråden När ska man skicka ut inbjudan???