• Lilla Hjärta

När ska man skicka ut inbjudan???

Hej!

Vi ska gifta oss den 8 september 2012.

Vi har inte berättat för någon än om att vi ska gifta oss och vi vill inte skicka ut Save the date kort.

• Svar på tråden När ska man skicka ut inbjudan???
  • Mela01
    Lilla Hjärta skrev 2012-03-07 13:58:25 följande:
    Jo jag har 2 festsalar att välja på. Kruxet är att den ena kan bara jag se på för sambon jobbar dagtid och det är enda möjligheten att titta på den. Får ta kort och visa....

Den andra ska vi titta på imorgon så får vi se!

Vill ju gärna skrika ut till hela världen att vi ska gifta oss....Så hade gärna haft allt klart för vigsel imorgon.  Haha
    Tror det kommer bli jätte bra, tåkigt dock att han ej kan va med att titta på den ena. Men det brukar oftast vara vi brudar som e lite petiga på vissa saker :P

Haha jaa det förstår jag att ni vill :) Vi har talat om för dom närmsta bara, resten får veta när inbjudningarna dimper ner :)
    Känner samma lika med vigseln hihi 
  • JosefinCarolina

Gifter man sig i september är det nog absolut tillräckligt att skicka ut dem i Juli, vi som gifter oss mitt i semestertiderna - veckan efter midsommar, skickade ut våra i februari så att folk inte ska planera att resa bort samtidigt, om de nu vill komma då förståss ;)

• purpleflower

Tror det beror lite på vartifrån gästerna kommer, om de bor i andra länder och således behöver boka flyg och boende så kan det ju vara bra att vara ute i god tid. Sen beror det ju på när på året man ska gifta sig, är det mitt i semestertider så borde man nog också vara ute i god tid. Men som sagt, är ju väldigt olika hur man känner..

Vi ska gifta oss den 15 september och har några gäster som inte bor i sverige så därför tänkte vi skicka ut inbjudningarna i början av maj, så att de hinner planera och boka flyg och sådär. OSA sätter vi nog 1-2 mån innan bröllopsdagen. Hade det varit så att alla gäster bor här omkring så hade vi nog skickat ut dem senare, kanske början på juni istället. Jag skulle nog hellre vara ute i "för god tid" än för sent!

• aniara

Vi postade våra inbjudningar i förrgår (6 mars). Sista dag för OSA är 10:e eller 12:e maj (minns inte exakt) och vi gifter oss 30 juni. Vi hade kunnat ha ett senare OSA men maj och början av juni brukar ju vara så himla hektiska med tusen saker som händer så det är bra att vi har lite tid på oss att jaga in de där sista svaren, kolla att alla har transport och boende samt pyssla med det sista.

• Lilla Hjärta

Ja nu har vi iallafall bestämt oss för festsal så nu är inbjudningskorten beställda. tar nog en månad att få dem så vi skickar nog ut dem i början på maj. =)

Längtar så!

• Mela01
    Lilla Hjärta skrev 2012-03-08 20:32:40 följande:
    Ja nu har vi iallafall bestämt oss för festsal så nu är inbjudningskorten beställda. tar nog en månad att få dem så vi skickar nog ut dem i början på maj. =)

Längtar så!
    Du ser det gick undan! :) En till sak att checka av på listen eller rättare sagt 2 med tanke på att inbjudningarna nu också e fixade :)

Förstår dig! :) 
  • LillaEllan

vi gifter oss 18e augusti och skickade igår, osa är 4ejuni

• EmelieKarlsson

vi gifter oss 28 juli och tänkte kasta på indjudningarna på brevlådan idag, dock är detta för att vi gifter oss då det är semestersäsong och att vi sagt ett sitsa svarsdatum den 25 maj så vi vet hur mycket porslin vi ska köpa sedan :).

Vad tycker ni, skickar vi ut alldeles för tidigt?

• Mela01
    EmelieKarlsson skrev 2012-03-09 15:53:59 följande:

vi gifter oss 28 juli och tänkte kasta på indjudningarna på brevlådan idag, dock är detta för att vi gifter oss då det är semestersäsong och att vi sagt ett sitsa svarsdatum den 25 maj så vi vet hur mycket porslin vi ska köpa sedan :).

Vad tycker ni, skickar vi ut alldeles för tidigt?

Som du säger det e mitt i semester säsongen så tycker absolut inte att det e förtidigt att skicka dom :)
  • JuliBrud89

Vi gifter oss 28 juli, och har skickat ut våra inbjudningar. Men vi bor i Norge och mina gæster ær från sverige, så dom behøver tid på sig att fixa någonstans att bo och dyl. Plus att vi (ni också) gifter er på sommaren, då ær det bættre om man skickar ut inbjudningarna så fort som møjligt, så folk inte bokar semester och åker bort!

• Sofie84
    Lilla Hjärta skrev 2012-03-07 08:49:01 följande:
    Hej!

Vi ska gifta oss den 8 september 2012.

Vi har inte berättat för någon än om att vi ska gifta oss och vi vill inte skicka ut Save the date kort.
    Vi gifter oss också 8 september :) Planeringsnörd som jag är - så skickade vi ut save the date i februari (då visste ingen om att vi skulle gifta oss) och inbjudan kommer gå ut under maj/juni, med sista OSA-dag 1/8.  Vi har många långväga gäster därför valde vi save-the-date. Men fram tills inbjudan går ut kommer platsen för bröllopet att vara hemlig - för att få nån form av cliff-hanger för gästerna. Lycka till!
  • soffia

Vi gifter oss den 25/8 och har skickat ut våra kort i slutet på mars och satt OSA sista maj! Känns lagon eftersom folk planerar sina semestrar och så i rätt god tid!

En del som har tackat ja redan faktiskt

• Brud 121212

vi skall gifta oss den 12 december, en onsdag mitt i veckan

vi kommer skicka ut inbjudningarna i juni och ha OSA 2 månader innan bröllopet

har en del långväga gäster så vi vill vara säkra på dem har gott om tid på sig att boka boende och ev fixa med ledighet från arbete =)

• ninisbrud

Vi gifter oss i mitten av juli mitt i sem tider, så vi skickade våra för ca 4 veckor sedan

Svar på tråden När ska man skicka ut inbjudan???