Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

30-årsfest

Om du ska ha 80-talsfest så skulle jag försöka köra en klassiker...
    Fondüe
    Antingen ostfondüe eller kött och en klassisk potatisgratäng kanske...
    Som förrätt skulle jag gjort räkcoctail och som efterrätt den klassiska päronhalvor med aftereight i ugn med en klick vaniljglass till 

• Chicita
    pluggisen skrev 2012-03-07 17:57:45 följande:
    fondue till 40 pers blir lite svårt..............
    haha.. ja men fläskfilé bearnaissåse och potatisgratäng funkar också Flört

Om du har en fondüegryta så skulle du kunna ställa fram den senare och smälta ost, samt ställa fram kex och lite annat doppbart på ett bord där man kan gå och småäta lite...
  • Chicita
    pluggisen skrev 2012-03-07 18:08:33 följande:
    jag läste precis på google och moussaka kom på 80 talet........................haha
    Jag var tonåring på 80-talet och jag minns inte moussaka alls Förvånad

Jag minns dock alla dessa jädrans räk-rätter som "heta chiliräkor", räkcocktail mm Flört
    Kanske för att jag inte gillar räkor och vi blev alltid bjudna på räkor i någon form varje gång vi skulle äta hos någon *hihi*

Flygande Jacob är också en klassiker man åt mycket då 
  • Chicita
    pluggisen skrev 2012-03-07 18:25:52 följande:
    bläää, jag gillar inte detta, får spel snart, kan man byta ut fläskfilen mot Benfri kotlettrad?
    Klart du kan...Glad

Eller åh.. kassler med ananas Skrattande Det är en typisk 80-talsrätt och så ris till det *hihi*
  • Chicita
    pluggisen skrev 2012-03-07 18:29:48 följande:
    min mans brors flickvän bjuder alltid på kassler så jag vill inte bjuda på det, hur mycket kött behöver man till 32 pers? det kommer finnas 8 barn på festen men dom räknar jag inte in för dom lär väl inte äta något ändå..............
    Attans då Tungan ute

Om det är kotlett du serverar så skulle jag räkna en kotlett per person och kanske en halv / barn.
    Jag skulle gått till en charkavdelning om ni har en affär med bemannad chark i närheten och fråga dom. Jag är dålig på det där med vikt/portion. Jag köper hellre färdiga bitar och om jag gör en stek så blir det alltid massor över Oskyldig 
  • Chicita

Ja kör typ gurkstavar och morotsstavar med dipp som plock, det är riktigt 80-tal...
    Marängsviss funkar också bra, det är klassiskt. Och efter ett litet tag kan du ha kaffe och tårta.
    Rätt klassiskt att man åt så man var fyrkantig Tungan ute 

Svar på tråden 30-årsfest