vi köpte gård med skogsbruk förra året. Det blev mycket mer kontanter som skulle upp än man hade kunnat tro. Lagfart, handpenning,pantbrev och försäkring osv. Nästa år ska vi gifta oss :) Detta året så renoverar vi och bygger om stall och hägnar in hagar osv. Vi har kontanter på sparkontot sedan en bostadsrättsförsäljning, sen har vi lite fnder och aktier. Vi sparar 4000 kr i månaden, dessa pengarna rör vi inte. Maskiner, renoveringar och liknande betalar vi med våra löner.Bröllopet får kosta vad det kostar, vi har inget tak just nu.
Vi har tur som är två heltidsarbetande, fast anställda personer med goda löner. Dessutom har vi inga barn så vi har råd med det vi vill ha. För bara 5 år sedan så såg livet annorlunda ut, då vände jag på varje krona :(
Min blivande make och jag låg i sängen och pratade igår. Han sa :" Vi kan inte få det bättre! Nu kan det bara gå utför" Jag hoppas han har fel... Men när alla drömmar uppfylls på löpande band och lyckan är på topp hela tiden så blir man lite orolig ;)