Inlägg från: Fröken Finemang |Visa alla inlägg
  • Fröken Finemang

Hur mycket har ni sparat?

Vi köpte hus i Juni och bestämde oss för bröllop i juli. 
    Man kan säga hejsan hoppsan hur vårat år ar varit SPARA SPARA SPARA!!
    Jag blev dessutom arbetslös i årsskiftet.

Så nej, vi är inte i samma sits, men jag kan säga hur vi resonerat.

Dels, köpstopp, som bara får hävas för kläder, (vi började med LCHF 1 januari och rasar i vikt bägge två..)
    vi satte en budget för maten och beslöt oss för att strypa våra matkostnader rejält.
    Vi sparar minst 2500 kr per månad, å då räknade vi med att vi skulle få ihop kostnaderna till bröllopet. 

(vi har lyckats skrapa ihop dryga 10 000 i fondsparande sen i juni som vi kommer utnyttja till börllopet och det förutom det 8000 som vi har på bröllopskontot, är det sparande vi har. I somras, köpte vi hus, med kontantinsats 25 000, vi betalade och åkte utomlands för 17 000, och  köpte nya möbler till huset.  Då var vi två med jobb och kunde därmed spara undan mer. Nu ligger vi på gränsen till sammanbrott för mina nerver, å det ska bli skönt när bröllopet är klart och vi inte behöver tokspara, med stress, utna kan spara för att ha en buffert..
    Fast å andra sidan ska vi tokamortera efter bröllopet å spara till thailandsresa.. )

Förlåt. jag har absolut inget att bidra med. HUR man får ihop till handpenning på massa hundratusen har jag ingen aning om! Å beundrar de som får't! Till vårt husköp hoppas jag att vår försäljning av vår bostadsrätt hjälper till.. 

Svar på tråden Hur mycket har ni sparat?