Att gå in själv i kyrkan..
Gor det NI kanner for och inte det din van tycker och tanker (eller vad, som verkar vara majoriteten har pa BT tycker och tanker). Blir faktiskt trott pa alla kommentarer om att 'det ar tradition att ga in tillsammans bla bla osv'. Det finns folk som vill gora det annorlunda, ga in sjalv, motas halvvags, ga in med en familjemedlem och det betyder inte att dem inte borjar sitt aktenskap som jamlika. Forlat, men behovde 'get this off my chest'.
Jag kommer ga in med min far och mota min blivande vid altaret for jag tycker att det ar en av dem finaste stunderna under alla brollop jag vart pa. Och jag har vart pa bade brollop dar paren gar in tillsammans och dar dem mots vid altaret. Det ror mig alltid sa djupt att fa se ansiktsuttrycken fran bade brudgummen och bruden nar de ser pa varandra (oftast forsta gangen pa nastan ett dygn) medans bruden gar ner i kyrkgangen och man kanner karleken i hela rummet, det ar sa vackert varje gang. Och dem brollop jag vart pa dar paret gatt in tillsammans har vart fina dem med, men inte kommit i narheten av lika rorande for mig. Och det ar av denna anledning jag tror att vissa valjer att mota sin blivande vid altaret - det ar i alla fall min anledning. En sak ar klar i alla fall - det har inget att gora om jamlikhet i vart fall - vi ar fullkomligt medvetna redan om var jamlikhet i alla fall och behover inte en 'akt' for att bevisa det.
Sa om Ni kanner for att motas vid altaret tycker jag ni ska gora det, for det ar ert brollop och ingen annans - resten ar ju dar for bevittna er fina stund inte for att domma er!