paet skrev 2012-05-10 11:43:43 följande:
Vi ska köra på lax och en potatissallad som vi hittat. Lite lyxigare än vanlig men inte så fettig som min mamma sa ;) Hur som så blir det lite cremefresh till det, sallad med feta ost. Sedan lite bröd till. Min låtsasfarmor kommer att lägga till en kryddig fläskfilee. Tårtorna gör min faster som har ett konditori. Blir fler småtårtor istället. Vi har inte kommit hela vägen med detta ännu.. men detta är så långt vi kommit. Vitt vin, rött vin, lättöl, starköl, läsk och loka/ramlösa och Te å kaffe till fikat givetvis.
Föresten! Ska ni ha någon överaskning? Vi ska köra en flashmob till låten party rock anthem. När alla fått i sig sista tårtbiten och sitter ned så ska vi som ska dansa den gå upp och låtsas som att vi ska ha mer tårta. Sedan slås låten igång och vi kör
Kommer att bli hur kul som helst!
Gör någon fel så är det ju bara charmigt!
Gud vilken rolig överraskning
Jag skulle själv önska jag vågade göra sånt. Men det är inte riktigt jag så det skulle nog bara bli fel.
Så vi ska inte göra några överraskningar för gästerna. Däremot så ska ordna ett tal/film till min blivande och sen vet jag inte om han tänkt framföra något för mig.
Gällande maten har vi bokat catering med personal som kommer att servera tvårätter med bröllopstårta som efterrätt. Vi har också provsmakat båda rätterna och bröllopstårtan.
Känner ni att ni ligger i fas med er planering?