Inlägg från: Ingride |Visa alla inlägg
  • Ingride

28:e Juli, nån mer?

Min mellandotter som tärna och jag. 

• Ingride

Blivande maken och jag innan vigsel och fest. Jag bytte klänning innan vigseln, men jag vet inte hur många av gästerna som märkte det. 

• Ingride

Jag med yngsta barnbarnet efter vigseln. Iförd rätt klänning.

• Ingride

Här syns den rätta klänningen med släp. Tyvärr glömde vi fälla ut släpet under vigseln *fniss* Annars gick det mesta som vi hade hoppats. Vigsel 16.00. ösregn 16.35, men då var vi gifta och kunde springa till festlokalen. 
  • Ingride

Marmaris är fint och trevligt, men där kan bli väldigt varmt i augusti. 

• Ingride

Vi ringde folkbokföringen idag och våra papper har tydligen försvunnit. Maken ringde prästen, som ska göra ett nytt intyg och skicka in. Jag vill ju ha nytt pass. Jag åkte på mitt gamla på bröllopsresan, men passkontrollanten på Sturup varnade mig för att det håller på att spricka. Det är mycket välanvänt och går ändå ut nästa år. Vi fick pengar till resa i bröllopspresent och tänker åka till Istanbul i månadsskiftet oktober-november, så innan dess måste jag ha ett fungerande pass. Det är ju inte EU, så de stämplar dessutom passen vid både inresa och utresa. Tänk om det då ramlar sönder. Ve och fasa.

• Ingride

Idag tog vi några skojbilder. Trash the wedding dress. 
  • Ingride

Mi

Min dator blev så trött av bildbehandling igår, men efter en natts vila är den pigg igen. Här kommer några fler bilder. 
  • Ingride
    ajmb skrev 2012-08-12 01:40:35 följande:
    Vad fina bilder Ingride....härligt...ja nu har 2 veckor förflutit...fast känns som igår...fniss.
    Önskar er en härlig resa.
    Vi tittar lite smått..men vet inte vad man sak välja.
    Barnen vill inte stanna hemma..hihihih....vi får väl se hur det går.
    Berättar man att det kanske krävs sprutor..oj..då hoppar en dotter av..men inte den andra..hihihih
    Det finns ju många ställen man kan resa till, där bara den vanliga grundvaccinationen krävs. Vill ni ha barnen med er, eller vill ni hellre åka som par? 

Visst känns det som igår bröllopet var, men nu har vi redan varit gifta två veckor och två dagar. Det känns bra.
  • Ingride

Jättefina bilder. Vackert brudpar. Underbar brudbukett och jättevacker klänning.

• Ingride
    ajmb skrev 2012-08-14 13:35:16 följande:
    Ja du Ingride..
    Jag skulle gärna vilja åka själv med min man..men då har vi ett problem...tyvärr så verkar det som att närstående inte gärna har lust att ställa upp och ta hand om våra tjejer...
    hihihi då kan man ju börja undra om de är jättejobbiga att ta hand om...men det är snarare tvärt om.
    Tror mer självupptagenheten är i vägen.
    Vi får se hur det går. 
    Det är inte så lätt att få barnvakt. I mitt förra äktenskap hade vi sex barn tillsammans och tillbringade inte en enda natt på tu man hand utan barnen under vårt mer än 25-åriga äktenskap. Nu var det väl inte därför det inte höll, men jag tror att tid som par är viktig om det går att lösa praktiskt. 

Kanske kan ni hitta ett annat par att "byta barn" med ibland. Ni har ju inte så många som vi hade.  
  • Ingride

Kan man redan boka resor för sommaren 2013? Jag är restokig och vill alltid boka en ny resa när jag kommer hem.

• Ingride

Ja, tänk att det är en hel månad sedan. Vi har också fått en massa förstoringar och jag har suttit och pysslat med album. Det är härligt att tänka tillbaka på den underbara dagen. Ett minne för livet.

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?