EmelieKarlsson skrev 2012-05-22 18:09:44 följande:
Man tackar :).
Hur gör man med en ointresserad tärna? Hon var helt på ifrån början men börjat tappa "lust" nu på senaste...idag berätta hon även att hon inte har någon "lust" att komma på genrepet i kyrkan då hon inte kände för att lägga utt 200..
Ja hur gör man med en ointresserad tärna... bra fråga, det undrar jag också...
Förvisso har jag tre stycken, så de andra styr väl upp det hela men det är inte så kul. Min tärna hör inte av sig, svarar inte på sms, mail eller när man ringer, detta gäller även när de andra tärnorna försöker nå henne... Jag har sagt till dem att de bara ska köra på utan henne om hon inte svarar, oavsett om det handlar om att sammåka, möhippa eller annat..
Jag känner att man inte orkar stressa upp sig över det hela allt för mycket. Men du kanske bara har en? Då kan jag förstå att du är både stressad, irriterad och besviken.
Låt någon annan förklara vad hon ska göra om hon inte kommer på genrepet, så inte ni blir ihjälstressade...
Jag tror tyvärr att det finn allt för mycket människor som visar upp en helt ny sida av sig själva i dessa sammanhang, då de är avundsjuka på att man ska gifta sig, att man är lycklig eller vad det nu är..
Jag hoppas din tärna skärper till sig och inte gör dig mer besviken.
Kram