Charlie13 skrev 2012-06-19 18:45:05 följande:
Hoff vikten.. Jag är inte alls nöjd egentligen, men jag har redan gått ner så pass mycket att jag inte kan ha klänningen om jag går ner mer. (går inte att sy in, har kollat.) är 165 cm och väger 63, vilket verkar vara bra mycket mer än alla andra här :O
På borden ska vi ha ett a4papper vikt som en triangel där ena sidan har Menyn, andra sidan har "gästpresentationer" av de 6 som sitter vid det bordet, vi har inte skrvit ut vem som är vem utan tanken är att de ska få prata om vem som är vem! Tredje sidan har jag inte bestämt mig för ännu, antingen vad det finns att dricka eller allmän info om taxinummer, eller om någon annan har bra förslag?! :)
Sen har ju våra servitörer krånglat och 4 st har hoppat av, så nu har vi bara 4 st kvar. Skulle behöva åtminstone 2 till, men det verkar svårt.
Hej där...jag lovar med handen på hjärtat att du väger inte mer än andra här.... det är jag....vikten är en siffra som sätter giller i huvudet på oss kvinnor. Har kämpat hela livet med vikten och mina 3 syskon föddes smala och åt sig till sin stl som dom är idag. Livet är orättvist ur många synvinklar. Huvudsaken är att vi mår bra och jag har börjat förlika mig med att jag inte kommer att bli en 60-65 kg tjej....men ändå fortsätter jag kämpa...men nu är det mer att hålla vikten och inte gå upp en massa.
Jag älskar mat men har svårt att känna mättnadskänslor. Efter att ha passerat 90 kg sträcket för några år sedan tog jag tag i mig själv och skrev in mig på Extravaganza. Drack/ åt shaker och soppor. Tappade 18 kg på 10 veckor och var helnöjd med mitt resultat och jag mådde GULD. Något som jag märkte då jag började äta var att jag mådde dåligt av att äta mat....spelade ingen roll om det var nyttig mat ...eller onyttig. När jag började med shaker igen så mådde jag bättre och äta mat sämre.....ja sånt är livet.
Kan ju inte leva på det ...
Trist att höra om dina servitörer. Vet ju inte hur ni bor eller er bekantskapskrets...men killar och tjejer som läser på gymnasiet hotell och reataurang...kolla med dom. Det är prestige att servera på bröllop och många är mycket duktiga.
Hoppas att det löser sig.
Vh