Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Festen innan vigseln?

Jag förstår tanken, men jag tycker nog det är bättre att åka utomlands först och gifta sig och sedan ha festen när ni kommer hem för att fira. Då kan ni visa ett bildspel från vigseln tex :) Lite bakvänt känns det.

• daniiel

Eftersom ni tänkt bjuda på trerätters osv, så kan ni ju alltså tänka er att lägga ut en hel del pengar på festen. Ta de pengarna till en utlandsresa, där ni gifter er. När ni sedan kommer hem, så ordna en lite enklare fest för era familjer och vänner, tex med buffé eller bara lite plockmat. Ställer ekonomin till det, så ordna ett knytkalas. Istället för presenter, så kan alla ta mig sig något ätbart :) Det om ni tycker att vigseln utomlands är det viktigaste, men gärna vill ha en fest också.

Är festen det viktigaste, så vig er här hemma i Sverige (det kan ni ändå göra på tu man hand) och ha en ordentlig bröllopsfest och åk sedan på bröllopsresa (som ni önskat er bidrag till) och bara mys :)

Ibland får man lov att prioritera och har man inte råd, kan man inte alltid få allt, tyvärr! :P

Svar på tråden Festen innan vigseln?