• ECO wedding

Alternativ till dukar

Har fastnad lite på det här med duk. Det klassiska på bröllop verkar vara linnedukar men oh vad dyrt det är, så funderar på sånt billigt vitt tyg på IKEA för 20:- metern. Någon som har andra förslag? Engångsdukar av något slag kanske? Vill helst inte använda vaxdukar, hatar verkligen vaxdukar.

• Svar på tråden Alternativ till dukar
  • ECO wedding
    Ajje82 skrev 2012-03-14 09:58:18 följande:
    Vi har hyrt dukar för jag funderade länge med på vad vi skulle ha för dukar.
    Funderat lite på att hyra, men är så otroligt rädd för att till exempel spilla rödvin på dem.
  • ECO wedding

Tror det blir till att hyra dukar. Ni som har hyrt, vad betalar ni? Hittade en firma som tar 61:- per duk och tvätt ingår. Dyrt eller billigt?

• ECO wedding
    daniiel skrev 2012-03-14 12:07:42 följande:
    Emma84 skrev 2012-03-14 12:02:59 följande:
    19 kr/ st kostar Ikeas Knoppa-lakan
    Finns ju många som säljer dom sedan också, så det går ju ibland att riktigt fynda många såna, begagnade :)
    Att köpa begagnade knoppalakan var väldigt bra råd! Tack så mycket! Du har räddat en del av min ekonomi.
  • ECO wedding

Köpte mina dukar på jysk idag som även de har lakan för 19:- styck i vitt, ivory, rosa eller blått. De kändes lite lyxigare i kvaliten. Kan vara att rekommendera för er som letar efter det.

Svar på tråden Alternativ till dukar