Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Min meny, vad tycks?

Här kommer då kräsna jag, som inte skulle äta löjromsmoussen eller grädden (inte förtjust i löjrom & laktosintolerant), gravade laxen, salladen (tål inte lök) och inte heller rådjuret ;P haha

Nu är dock inte jag gäst på ert bröllop och ni måste ju utgå från vad ni och era gäster skulle uppskatta att äta. Det är säkerligen en meny som skulle falla många i smaken :) Jag tycker dessutom att det är väldigt roligt att det är så mkt med som ni odlat själva och gjort själva, massor av pluspoäng för det! :)

• daniiel
    Cosy skrev 2012-03-14 13:34:30 följande:
    efter att ha läst en del trådar undrar jag ibland vad du har som vardsgsmeny?
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Fisk (inte gravad), potatis, nötkött, kyckling, pasta, bulgur, couscous, fläskkött någon enstaka gång, rotsaker och grönsaker. Ja, även såna produkter som mjöl, ägg, frukt osv går ju att använda sig av. Det går att variera i all oändlighet med de sakerna ;) Det finns ju gott om laktosfria alternativ och det är väldigt enkelt att utesluta lök ur recept.
  • daniiel
    ECO wedding skrev 2012-03-14 13:28:19 följande:

Oj, dne menyn hade verkligen inte passat dig då. Vi har inga laktosintoleranta, men har 5 personer som absolut hatar grönsaker och två som hatar fisk. Sen en som inte tål gluten men kan göra allt glutenfritt så blir inget större problem.

Har lagt till 3 rätter till.

Cheesecake Sallad på mangold, paprika och bönor (hur låter det egentligen???) Köttfärslimpa
    Haha nej, men jag skrev ju också att jag är kräsen! Jag tycker den salladen lät väldigt god och köttfärslimpa älskar jag, så jag hade definitivt mumsat i mig av det :D

Som jag skrev också, ni måste ju utgå från er och era gäster. Inte vad andra på tex detta forum tycker :P
Svar på tråden Min meny, vad tycks?