Min meny, vad tycks?
ECO wedding skrev 2012-03-14 13:10:47 följande:
Menyn till bröllopet börjar komma ihop mer och mer nu. Vi vill ha det så ekologiskt som bara möjligt men ändå billigt. Menyn kommer nedan, något mer som bör tilläggas/tas bort, hur hade ni gjort? Skulle ni ha uppskattat det om ni fick denna mat på ett bröllop?
Förrätt: Löjromsmousse med krassekavring Gravad lax (gravar och fångar den själv) Egengjord potatissallad på potatis jag odlat själv Sallad med egenodlade komponenter (sallat, tomat, sparris och rödlök) Köpta havreflarn Egenodlade jordgubbar med grädde Rabarber och jordgubbsmarkmelad (odla själv) med hembakta frallor Rökt rådjur som vi fångar själva Egen sangria Bål med vitt vin
Till maten har vi även vanligt vitt och rött vin samt en massa alkoholfria alternativ.
-Någon typ av röra t.ex hommous, tsatsiki, tapenade, aioli... De två första är löjligt enkla att göra själv, är billigt och går bra att göra dagen innan.
-Någon ost: en briekaka, lite mögelost eller en god gräddost. Väldigt gott till den hemlagade marmelad!
-Om ni har en varmluftsugn så är det ju väldigt enkelt och kul att göra eget knäckebröd.
-Med risk för att det blir för mycket att göra, men hemlagade havreflarn är ju sååå gott. Då kan ni dessutom köpa ekologiska havregryn. Det är verkligen superenkelt att göra själv, det första jag lärde mig baka när jag var liten. Det måste dessutom vara det billigaste bakverket man göra :)
-Och som ni säkert redan tänkt på: ekologiskt vin. Och köp gärna ekologisk öl också, det behöver ju inte vara starköl.
Jag skulle iaf älska er buffé! Vi kommer ha löjromstoast, laxtartar, strömming med nypotatis och rökt hjort till förrätt med ekologiskt lokalproduerad öl och nubbe till, helstekt oxfilé med sparris och andra tillbehör med ett ekologiskt vin samt helt klassisk jordgubbstårta med ett sött mousserande dessertvin. Mums! Jag längtar!