Inlägg från: MissBroccoli |Visa alla inlägg
  • MissBroccoli

Budget bröllopsresa?

Jag vill tipsa om Budapest! Var där förra våren med mamma, syster och systerdotter för mamma hade fyllt år å ville ta med oss på en resa. Vi bokade flyg och hotell genom en resebyrå (tror de hette transylvanien resor eller nåt liknande) och tror det gick på 4000-4500/pp för onsdag-söndag. Hade säkert gått att boka billigare om man letat upp resa och boende själv.

Vi bodde på Margitszigetön mitt i donau och hade då en bit in till centrum men en taxiresa kostade bara ca 20 kr. Maten var tokbillig det dyraste vi åt gick på 600kr för 4 varmrätter, en flaska vin och alkoholfritt och det var på Grandhotell med super bra service och riktigt flott. Vill man bo mer mitt i smeten finns det säkert massa bra boenden i alla prisklasser.

Budapest är känt för sina badhus, vi besökte inte något för det fanns en bra spaavdelning på hotellet (och systerdotter var inte så intresserad så det fick styra). Men jag ångrar det nu, vill tillbaka och då ska det besökas!! Jag gjorde däremot en del spabehandlingar och en helkroppsmassage kostade ca 220kr. Så är man ute efter sådant är Budapest verkligen att rekomendera! Finns säkert bra partyliv men det vet jag inget om.

Svar på tråden Budget bröllopsresa?