Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?

Jag kan inte svara på den fråga generellt, för jag tycker det är två helt olika frågor - vad jag tycker om barn på mitt eget bröllop och vad jag tycker om barn på andras bröllop.

Vi valde att ha barnfritt. Efter att ha inventerat bekanskapskretsen insåg vi att det hade blivit en hel dagisavdelning modell större, lokalen passade inte för det, och vi ville ha en lugn och vuxen tillställning. Ingen av våra gäster hade några som helst problem med det, flera tyckte tvärtom att det var skönt att få sitta ner och prata med andra vuxna utan att bli avbrytna som omväxling.

Hur andra gör på sina bröllop bryr jag mig däremot inte ett skvatt om. Det kan vara jättefint och roligt med barn på bröllop. Det kan också bli rörigt och skrikigt och skitjobbigt för alla inblandade. Det beror helt på vilka barn, hur många, vilken ålder, hur deras föräldrar är, hur det är upplagt osv. På vissa bröllop passar det, på andra inte.

Men snart kommer det att komma folk i tråden som ongör sig över barnhatarna och tycker det är förfärligt diskriminerande att ha åldersgräns på sitt bröllop. Som om den enda anledningen till att man väljer att bara bjuda vuxna just på sitt bröllop är att man HATAR barn.

Själv tycker jag mycket om de barn som finns i släkten och hos mina vänner, och vi har ofta tillställningar där de är med och vi ordnar lite extra för dem, men just på vårt bröllop ville vi att de skulle stanna hemma.

Jag har svårt att förstå hur man kan ha så starka åsikter om hur någon annan väljer att ordna sitt bröllop.

• Aniara4
    Forumvärd skrev 2012-03-15 15:06:27 följande:
    Jag gillar barn så jag röstade på jättetrevligt!
    Som sagt. Det har INGENTING att göra med om man gillar barn eller inte. Jag tycker mycket om de barn som finns i vår närhet och umgås ofta med dem, men just på vårt bröllop ville vi ha en vuxenfest.
Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?