Inlägg från: Juni 2012 |Visa alla inlägg
  • Juni 2012

Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?

Definiera barn.
    En busig treåring med myror i byxorna som vill springa runt och pilla på allt?
    En åttaåring som sitter still och vet hur  man hanterar bestick?

Och bröllop, menar ni vigseln, antingen i kyrka eller borgelig, eller på en fest efteråt?

Vi bjöd inga barn, men några kommer ändå.

• Juni 2012
    Pyttsan skrev 2012-03-15 15:58:37 följande:
    Jag väljer att gå på bröllop utan barn! Då vill jag gå på kalas, sitta en hel middag utan att greppa en trasa, dansa med min käresta och många andra, umgåas med andra vuxna. 

Vi kommer bara att skriva de vuxnas namn på inbjudningarna, de som hör av sig och vill ta med barnen får göra det. De stör inte mig, men synd för dem att de får springa efter ungarna hela festen. Vi kommer att ha några spädbarn som ammas och några lite äldre barn, eftersom de helt enkelt har en lång resa och inte har barnvakter att tillgå. Men föräldrarna är ju fullt medvetna om att de får ta hand om barnen. Vi vill ändå att familjen kommer, de är ju våra goda vänner! 

Det stör mig inte om andra väljer att ta med barnen, men själv går jag hellre på fest utan barn!  
    Vi skrev också bara de vuxnas namn på inbjudningarna men gästerna verkar tro att barnen är välkomna ändå, även okända särbos som ingen har träffat verkar ingå... Så var inte säker på att de hör av sig innan och frågar/meddelar.
  • Juni 2012
    Snurran skrev 2012-03-15 20:03:28 följande:
    Jag försökte att lägga fram iden om barnfritt för min mamma ovs. - det var inte populärt. Inbjudna släktingar "betalade hellre för att ha med sig sina barn" än att låta dem var hemma. Vi dryftade inte barnfritt pga. ekonomi men pga. vi inte har barn själva ännu och vi ville ha festen som en vuxenfest... men nej. Det blir barn...
    Oj. Är det mamma som ska gifta sig? Tungan ute
Svar på tråden Vad tycker du om att ha barn med på bröllop?