Inlägg från: thean |Visa alla inlägg
  • thean

Sånger i kyrkan, hjälp mig med förslag!

Har två jätteproffsiga tjejer som ska sjunga på vårt bröllop här snart, men jag vet inte alls vad vi ska be dem sjunga!? Vigslen är i ett vackert men litet (intimt) kapell i underbar grönska (2:e juni) så vill verkligen att sångerna ska förmedla något...

Jag tycker om Halo av Beyonce, men är det verkligen en kärlekssång på det sättet?

Vad hade ni? TIps??

• Svar på tråden Sånger i kyrkan, hjälp mig med förslag!
  • thean

Utan dina andetag hade sambons bror o hans nyblivna fru på sitt bröllop för några veckor sen, så den vill jag inte ha... men den är jättefin!

Mer förslag?

• thean
    Cantaton skrev 2012-03-15 22:02:06 följande:
    Jag har sjungit "Halo" på en barnbegravning och förknippar den med det och tänkte spontant "nej", fast när jag läste texten med "bröllopsögon" passar den ju jättefint till det också. Det är en vacker låt.
    Oj nej har man hört den eller sjungit den på en begravning (barn!) så funkar det ju absolut inte... men låten är ju vacker även med bröllopsögon! =)
    teddy skrev 2012-03-16 17:21:21 följande:
    För kärlekens skull :) 
    Ska youtuba! =)
  • thean

Nu klickade det vilken låt "För kärlekens skull" är! Haha den är ju jättefin! "Du är allt" är ju också fin... men de är lite lika i tempo och känsla... Om man väljer en av dessa skulle jag vilja ha en annan "sort" på andra låten, kanske en engelsk? jag har liksom fastnat i "Halo" men det måste ju finnas många vackra kärleksvisor på eng med?

• thean
    smulanjuli skrev 2012-03-17 16:12:41 följande:
    Vi ska ha Utan dina andetag. Min fästman vill ha det vackraste med cecila vennersten så den blir det med. Lite töntigt kanske men vi ska nog ha teeage dream med kathy perry. Jag lyssnade mycket på den när vi precis hade träffats. gillar texten och sjungs den lite långsammare tempo funkar den på ett bröllop tycker jag. Boyce Avenue – Teenage Dream
    Ja den är fin! Men eftersom sambons bror hade den för några veckor sen på sitt bröllop vill vi ju inte ha den... =)
Svar på tråden Sånger i kyrkan, hjälp mig med förslag!